דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לעורר את השחר

כיצד לעורר את השחר

שאלה: מהי תפילה?

תשובתי: הבורא ברא רק רצון לקבל. הרצונות יכולים להתגלות בפני עצמם, כשהם מופעלים על ידי מנוע פנימי שמעורר בתוכי את הרצונות בזה אחר זה, ומממש רצף של רשימות (גנים אינפורמטיביים). התפילה היא עבודה מטרתית על הרצון שמתגלה באדם.

כל רצון או רשימו מורכב מ-613 (תרי"ג) רצונות, שבהתגלותם מציירים לי את תמונת העולם. בכל רגע, ברצונותיי החדשים, אני מגלה תמונה חדשה של המציאות, עולם חדש.

אך אני יכול לרצות לעבוד בעצמי עם הרצונות שלי, שבכל פעם מתגלים בתוכי, לזרז את ההתפתחות של הרצונות (הרשימות) החדשים שבי, לשלוט על הגילוי שלהם, ולא לתת להתפתחות שלי לזרום מעצמה ללא שליטה. אני רוצה לגלות את הרצונות, לעבוד עליהם, כדי שבכל רגע אוכל להצדיק את הבורא, להתקדם אל הדבקות בו, לראות את הנחיצות והתכליתיות של כל מצב.

עבודה כזאת עם הרצונות נקראת תפילה. תפילה היא העבודה שבלב. ה"לב" נקרא ההצטברות של כל רצונות האדם. לכן העבודה עם הרצונות שלנו נקראת תפילה. ולכן כתוב: "הלוואי ויתפלל כל היום!", כלומר הלוואי שהאדם יעבוד כל הזמן עם הרצונות שלו ויעורר את עצמו לתיקונים.

זה שונה מהותית מדעת ההמונים, שסבורים שבאמצעות קריאת התפילות מהסידור הם מבצעים פעולות רוחניות, או בכלל מבצעים משהו. כל ההיסטוריה שלנו מראה לנו עד כמה היחס הזה ל"תפילה" הוא חסר משמעות וחסר כל תועלת. אלה בסך הכול פעולות חיצוניות, שמבוצעות בתקופת ההכנה לעבודה הרוחנית האמיתית על עצמנו, כשאנחנו לומדים את חכמת הקבלה, ואז העבודה לתיקון עצמי נקראת עבודת השם, מפני שהיא מבוצעת על ידי האור המקיף (או"מ) שלו.

העבודה האמיתית מורכבת מזירוז הרצונות, כדי שהם יתגלו בי כמה שיותר מהר ואוכל לעבד אותם, ולהכין את עצמי ואת הסביבה, המורה, הספרים והקבוצה, כדי שבכל פעם אהיה מוכן ואזמין בעצמי את ההתפתחות שלי, "אעורר את השחר" בעצמי. זה נקרא "שחר", מפני שכל רצון מתגלה לי כחושך, ואני מייד מעלה אותו אל האור. לכן התפילה היא כל העבודה שלנו, ואין שום דבר מלבד העבודה עם הרצונות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה זו עבודה שבלב
מ"ן שנמצא בו הכול
תפילה שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest