דף הבית / משבר עולמי / הרעב ואוכלוסיית כדור הארץ

הרעב ואוכלוסיית כדור הארץ

photo_rav_gh70_210.jpg

שאלה: אם הרעב בעולם יגבר לפתע, כיצד זה ישפיע על כמות אוכלוסיית כדור ארץ?

תשובה: תומס רוברט מלטוס, כלכלן ידוע, בן המאה ה-18, שחזה בכתביו משבר מזון עתידי, כתב כי כמות אוכלוסיית כדור הארץ תהיה תמיד מוגבלת ותלויה בפוריות הטבעית של האדמה. אם ניקח בחשבון את התפתחות הטכנולוגיה, כתב מלטוס, נמצא כי החקלאות הטבעית יכולה לכלכל אוכלוסייה של עד 10 מליון, חקלאות תעשייתית אינטנסיבית יותר עד 100 מליון, וחקלאות אינטנסיבית עוד יותר, עד מיליארד איש. עד כאן דבריו של מלטוס.

העניין הוא, שכל המודלים שמתארים את תלותה של אוכלוסיית כדור הארץ בפוריות האדמה, מניחים שהאוכלוסייה העולמית היא מערכת טבעית (אגואיסטית). בעבר, כל התהליכים בחלק אחד של העולם לא השפיעו על חלקים אחרים של כדור הארץ, אבל מאז שאוכלוסיית כדור הארץ הפכה ליחידה אחת שלמה, חוקי המערכת השתנו. למרות השוני התרבותי והמרחק הפיזי בין האוכלוסיות. בזמננו מופיעה תופעה גלובלית של תלות פנימית הדדית של כל אלה החיים על כדור הארץ.

כיצד זה ישפיע על אוכלוסיית כדור הארץ? כדור הארץ שלנו יכול להכיל אפילו 100 מיליארד איש, בתנאי שהם שומרים על מערכת קשר הדדית המהווה תנאי לקיומם, ובמסגרת מערכת כזו יכולה להתקיים אוכלוסיית העולם.

כאשר בני אדם מקיימים את חוקי הטבע הם צורכים רק מה שנחוץ לקיומם, כמו בקשר הדדי בין חלקי גוף שלם. ובמקרה כזה, אין צורך לפחד ממשבר דמוגרפי .

הסיבה היחידה לכל המשברים היא היחס האכזרי של האנשים זה לזה. הטבע משמיד אותנו, לפי מידת ההתנגדות היחסית שלנו אליו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest