דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקריטריונים להערכת האינטגרליות של האדם

הקריטריונים להערכת האינטגרליות של האדם

שאלה: מהו הקריטריון להערכת האינטגרליות של האדם, בעיקר של מנהל המפעל, לאחר שהוא עבר קורס ללימוד שיטת החינוך וההשכלה האינטגרליים?

תשובתי: זה יכול להיות מוערך לפי כמה קריטריונים.

הקריטריון הראשון הוא הקבוצה. עד כמה האדם משתוקק שוב לקבוצה, בחיי היומיום שלו ובעבודה הרגילה, מפני שמקבל ממנה טעינה. עד כמה הוא קשור בקשר הדוק יותר עם כמה מהחברים שלו, אבל בעיקרון, עם כל הקולקטיב, מפני שיחד עם זה הוא מרגיש את עצמו נוח וחם.

בתת-מודע כולנו שואפים להרגשת ביטחון, כמו ילד שרץ לאימא ומתחבא בין הברכיים שלה, רק שאנו מבטאים זאת באופן שונה. דחף כזה קיים אצל כולם: גם למדינה, וגם לעָם, וגם לאדם בודד וגם לאנושות כולה. אנחנו בכוונה מקבלים מלמעלה כזו נחיצות. לכן אדם שמשתוקק לקשר, לחום, באופן טבעי יותר מתקדם.

הקריטריון השני הוא, המשפחה. האם הוא משתדל ליצור אווירה זהה במשפחה, כי אחרת הוא לא מרגיש שם את עצמו בנוח. יכול להיות שהוא לא יכול או לא רוצה להסביר את זה למשפחה, לא נוח או לא נעים לו. לכן צריך לערוך פיקניקים משפחתיים משותפים ומסיבות חברתיות. או להקים מועדון נשים שבו הנשים יספרו אילו שינויים הן רואות בבעליהן.

הקריטריון השלישי הוא, העבודה. למנהל יהיה קשה יותר לעבוד עם העובדים שלו, מפני שהוא יתחיל להתייחס אליהם ביתר רכות והם יעריכו את זה כחולשה. במקרה כזה אנחנו חייבים בדחיפות להתחיל בלימוד של החינוך האינטגרלי שלהם.

כל עוד המנהלים עדיין "מתבשלים" ביניהם, אנחנו לאחר שניים שלושה מפגשים כבר צריכים להתחיל לעבוד עם העובדים.

יחד עם זה המפעל לא משתנה, כי אנחנו רק משפרים את הקשר בצוות העובדים. המערכת אינה צריכה להשתנות, היא תלך ותתרכך ותהפוך ליותר אינטגרלית בקשרים הפנימיים שלה. אבל בפקודות ובמבנה שום דבר לא ישתנה, הליניאריות הקודמת ממעלה למטה תישאר. אנחנו רק משפרים את האווירה בחברה שתניב תוצאות חיוביות בכל הרמות.

אצל האנשים ישתנו בהדרגה הערכים. המהפכה תתרחש כאשר כל אדם במפעל, כתוצאה מהעבודה האינטגרלית השנתית, ירגיש שהעיקר זה הרוח ולא גובה השכר.

אז ייווצר הצורך הפנימי להשוות את השכר. ההכרה בכך שעובד מקבל סכום שבקושי יכול לחיות, והמנהל מקבל מעל ומעבר, תביא לכך, שהכול יבוא בעצמו לאיזון חדש. יתרחש יישור הדרגתי, שייפתר ככל הנראה מלמעלה ולא מלמטה, אבל רק לאחר ההתפתחות האינטגרלית של צוות ההנהלה.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 23.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כבר עדיף באהבה מאשר בעל כורחו
העברה של המסר האינטגרלי
אפקט האינטגרציה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest