דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / עבריין, תעניש את עצמך לבד!

עבריין, תעניש את עצמך לבד!

באיזשהו שלב בדרך ההתפתחות שלנו אנו מגיעים לנקודה שאחריה אנחנו אמורים כבר להשתתף בה באופן מודע ולהשתמש בכל האמצעים הנמצאים ברשותנו. אדם חייב להרגיל את עצמו לקבל את כל המתרחש שהוא לטובה.

כלומר, שום דבר לא נוצר כדי להזיק לנו, צריכים להפוך את הכול לטובה: את כל ההפרעות, הבעיות, הדחיות, הנפילות, האכזבות, הפחדים והדאגות. כל זה בא על מנת להראות לנו את החסרונות שלנו שאותם חייבים לתקן.

כל מצב שעוברים וכל הרגשה חייבים לקבלם כהכרחיים ונחוצים עבור התפתחותנו. זאת אומרת, "לברך על הרע כמו על הטוב". מה שלא יקרה בחיים, הוא מיועד לפתח אותנו ולקדם בצורה המועילה ביותר למצב המושלם, להידמות לבורא בכל התכונות שלנו.

ישנה תופעה כזאת שנקראת: "עבירה גוררת עבירה". אם גורמים לאדם לעבור הרגשות בלתי נעימות עבור האגו שלו, אך הוא אינו מצדיק את המצב במידה מספקת ואינו מרגיש את השנאה כלפי הסיבה שהביאה אותו למצב הרע הזה, אז מוסיפים לו צרות.

אם הוא מתנהג באופן שמתרחק מהאמת, מעבודת ה', מהשפעה, מחיבור עם הקבוצה, סימן שאין לו מספיק "הכרת הרע" על מנת להתרחק מהפעילויות המזיקות, לכן חייבים להוסיף לו בעיות.

זה דומה לעבריין שעומד בפני משפט והשופט מברר איזה עונש מגיע לו על מנת שלא יחזור יותר על הפשעים שעשה. אם רק הייתה קיימת האפשרות לבדוק את הפושע על ידי גלאי או מכונת אמת ולהגדיר בדיוק שלמשל מספיק לו עשר מכות, או שלוש שנות מאסר או מאה אלף דולר קנס, על מנת שבטוח לא יחזור על מעשיו הרעים אלא יתקן וילך בדרך ראויה, אז במקרה כזה היינו צריכים לתת לו את העונש הזה.

אך אם "נרחם" על העבריין ובמקום עונש אמיתי שאמור לתקנו, סתם נטיף מוסר ונבקש ממנו לחזור למוטב ונשחרר אותו, אז העבריין אינו מודע לכך שעשה משהו רע. הוא רואה שהחברה לא קיבלה זאת בתור עבירה חמורה. והוא, כתוצאה ממעשיו, הרוויח ונהנה ולא שילם על כך. לכן הוא הולך וממשיך שוב לבצע את זה.

אותו הדבר קורה אצלנו. אם אנחנו חוזרים על אותן הפעולות שוב ושוב, סימן שעדיין לא קיבלנו את העונש המגיע לנו. תוכנית הבריאה דורשת מאיתנו שנהפוך בעצמנו לשופטים: שנתחבר לקבוצה ובאמצעותה נעלה את הכרת הרע שלנו, שבעצמנו נתחיל לשנוא את האגו שלנו, כמו שכתוב, "שופטים ושוטרים תיתן לך בכל שעריך".

אנו אמורים לכוון את עצמנו אל הדרך הנכונה, לגרום לבד למכות על האגו. במידה שמתרחקים ממנו ורואים אותו מהצד, כמו שופט אובייקטיבי, כך נתקדם יותר מהר, כלומר נעבור יותר מהר על כל ההבחנות הנדרשות עבור תיקון הנשמה שלנו ודבקות בבורא בכל התכונות.

לכן צריכים לברך על כל דבר שמגיע, "לברך על הרע כמו על הטוב". חייבים לזהות את הרע ולשנוא אותו עד כדי כך שלא נוכל להישאר לידו. השנאה הזו מביאה לריחוק וניתוק המוחלט, דהיינו, להתקדמות.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות", 26.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
חבר לנשמה, זה אויב לאגו שלי
מקדשים את הזמנים
למה שמים לנו רגל מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest