דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה עושה אותך גיבור

הקבוצה עושה אותך גיבור

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

הרב"ש, אגרת ח': "התקבצו קומץ אנשים להיות בצוותא במקום אחד תחת מנהיג אחד, וברוח גבורה למעלה מגבול האנושי הם עומדים איתן נגד כל הקמים עליהם…".

כוח ההתגברות צריך להיות למעלה מהגבולות האנושיים. כיצד דבר שכזה אפשרי? האם יש למישהו כוח כזה? למעלה מהגבולות האנושיים זה כבר הבורא!

משמע, שרק בעזרת הכוח של העליון אנחנו מסוגלים לעלות, לסבול את התנאי הזה ולשרוד כנגד כל האויבים הפנימיים שקמים עלינו (מובן שלא מדובר על אויבים חיצוניים). לכל אחד מאיתנו יש המון מחשבות ורצונות שמבלבלים אותנו ואינם מרפים מאיתנו אף לא לרגע. אנחנו צריכים להילחם כנגד כולם. וזה בלתי אפשרי לעשות זאת בכוחות עצמנו, אלא רק בכוח על-אנושי, בכוח העליון.

כוח העליון הוא כוח הבורא, שמוצג לנו דרך כוח הקבוצה. אנחנו לא מסוגלים לפנות אל הבורא ישירות, אלא רק דרך הקבוצה. הוא לא נמצא בשום מקום אחר, אלא רק בתוך הקבוצה.

לכן אנחנו צריכים להשתדל להיות כל הזמן יחד עם החברים, במחשבות ורצונות משותפים, בצורה מסונכרנת, באותה הדרך ובאותה תנועה, כאילו אנחנו שרים במקהלה או רוקדים יחד. ושם אנחנו נמצא את הכוח הזה שיחזיק אותנו למרות כל ההפרעות שמגיעות מ"כל הקמים עלינו".

"ובטח שהם אנשים אמיצי לב בעלי רוח תקיפה, והחלטתם עזה כנחושה לבלי לזוז אף פסיעה אחת אחורנית, והם לוחמים ממדרגה ראשונה, שהולכים במלחמת היצר עד טיפת דמם האחרונה, וכל מגמתם היא אך ורק לנצח את המלחמה למען כבוד שמו יתברך".

נו, מי יכול לומר כך על עצמו שהוא כזה גיבור? אולי רק איזשהו ילד חסר ניסיון. הרי אחרת זה בלתי אפשרי. זה אפשרי רק בכוח על-אנושי. כלומר, ללא עזרה מלמעלה אי אפשר להצליח. המחשבה הזאת צריכה פשוט להיחרט בקבוצה.

המחשבה הזאת לא תחזיק מעמד בתוך האדם עצמו. זאת טעות לחשוב שהוא יוכל לא לשכוח אותה, לרשום אותה לעצמו באיזשהו מקום… אני רואה שרבים כל הזמן כותבים בזמן השיעור (וגם אני עשיתי את אותו הדבר כאשר למדתי). הם חושבים שהנייר הוא הנשמה שלהם… אבל זה לגמרי לא יעזור.

אבל אם אני רוצה לרשום את הידע הזה בקבוצה, על ידי הערבות – אז באמת אוכל להגיע למצב שמה שנמצא בקבוצה יהיה הזיכרון שלי. ואז נוכל להיות בטוחים ששום דבר לא יימחק משם, ונוכל להשתמש בזה.

אני בעצמי יכול לשכוח הכול, אבל החברים כל הזמן יזכירו לי את העובדה הזאת: אתה יכול להצליח רק בכוח הבורא, ולא בכוחות עצמך. וכוח הבורא נמצא בתוך הקבוצה.

ואז אוכל "להיות גיבור", כמו שנדרש, אם אצליח לקשור את כולנו יחד, למצוא שם בפנים את הכוח העליון ולחייב אותו לעזור לנו. כמו שנאמר: "ניצחוני בניי". וזהו התנאי של הבורא, שמחכה לפנייה שלנו, לבקשה שלנו.

אם הבקשה מגיעה מהקבוצה, הבורא מתגלה. לכן הקבוצה נקראת "הכלי לגילוי הבורא".

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הוא יעשה את מה שאני לא יכולתי לעשות
הרצון ששורף את הקיר
ארבע פעולותיו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest