דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שבעה מיליארד יקומים

שבעה מיליארד יקומים

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה

כל אחד מאיתנו נברא עם התכונות המיוחדות שלו, וכחלק מכל הרצון הכללי הענק, הוא מבטא איזושהי צורת התפתחות ייחודית, שמנוגדת לכל שאר הצורות.

ישנן המון נשמות, וכל אחת מהן שונה מחברתה מהקצה עד הקצה. אנחנו אפילו לא מבינים עד כמה אנחנו שונים ומנוגדים זה מזה. תהום אינסופית מפרידה כל אחד מהאחרים.

אין דבר כזה נשמות קרובות יותר או רחוקות יותר. במרחב הרוחני כולנו שווים לחלוטין, עד כדי כך שאין בינינו שום דבר משותף.

אנחנו חושבים שאנחנו יכולים למצוא דמיון כלשהו בין נשמות מסוימות, אבל אנחנו דומים בתכונות הגשמיות, הארציות, הבהמיות שלנו, ולא בתכונות הרוחניות. בתכונות הרוחניות אף אחד אינו דומה לחברו.

אתם חושבים שמישהו מבין החברים יותר קרוב אליכם ומישהו אחר מעורר דחייה וחוסר הבנה, או שבכלל אי אפשר לסבול אותו בגלל המנטליות, האופי, החיצוניות וההתנהגות. אבל כל זה שייך לגוף הבהמי שלנו. בעולם הרוחני אף אחד אינו דומה לאחר אפילו לא בתכונה אחת, ולא יכול להיות שיש כאלה שיותר קרובים אליי או יותר רחוקים ממני!

זה פלא, עד כמה כולנו מנוגדים זה לזה בצורה כל כך קוטבית. אנחנו אפילו לא יכולים לדמיין את זה לעצמנו, מפני שבעולם שלנו אין דבר כזה. בעולם שלנו אנחנו בכל זאת מגלים דמיון כלשהו בקרב קבוצות מסוימות של בני אדם: מנטליות משותפת, ההתנהגות שירשנו מבית אבא, טעמים משותפים.

אבל בעולם הרוחני אין שום דמיון. ככל שנצליח לזהות את התכונות הרוחניות של כל אחד, כך נגלה את ההבדלים הקוטביים בינינו בכל התכונות.

העניין הוא, שהמרחב הרוחני הוא רב-מימדי. בעולם שלנו קיימים שלושה צירים, ואילו בעולם הרוחני קיימים אינסוף צירים. זהו מרחב רב-מימדי שבו לכל אחד קיימת מערכת רב-מימדית משלו.

לכן בעולם הרוחני כל אחד מאיתנו קיים עם מערכת קואורדינאטות רב-מימדית משלו. האסטרו-פיזיקאים מגלים עכשיו תופעות זהות בחלל: יקום אחד נכנס בתוך יקום אחר, ושניהם יחד נכנסים בתוך יקום שלישי, וכן הלאה. כלומר, הם מתקרבים במשהו לאותה הצורה שבה אנחנו יכולים לדמיין לעצמנו את הרוחניות.

על זה אמרו החכמים: "כשם שאין פרצופיהם דומים זה לזה, כך אין דעותיהם דומות זו לזו". כלומר, אפילו בדעות שלנו אנחנו לא דומים, אך מאחר ואיננו מכירים את עצמנו מספיק לעומק, נדמה לנו שאנחנו יכולים להיות דומים וקרובים במידה מסוימת.

אל תחשבו בכלל שאתם דומים במשהו זה לזה! אף אחד מכם אינו מתאים לאחר. כולכם כל כך רחוקים, ואינכם באים במגע זה עם זה באף תכונה. אין מה לעשות, ככה זה.

הדבר היחיד שאפשר לעשות במקרה כזה – זה להתעלות מעל לכל ההבדלים. אחרת לעולם לא נתחבר! זה לחלוטין בלתי אפשרי לחבר במישור הזה את מערכת הקואורדינטות הרב-מימדית של כל אחד עם המערכת הרב-מימדית של האחר.

לעולם לא נוכל להתחבר ברמת התכונות שלנו. כל אחד הוא יקום נפרד, עם כל המבנה העשיר שבפנים. עד כדי כך כל אחד מאיתנו עשיר ורב-מימדי בצורה אינסופית מבפנים ונבדל לחלוטין מהאחרים בכל דבר. אין בינינו שום דבר משותף.

לכן אנחנו צריכים להבין, שאין לנו ברירה אחרת, אלא רק להתעלות מעל עצמנו!

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הערבות בערבה, 18.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
גשר צר שמוביל לרשות הבורא
מגיע להם יותר ממני!
תאי הגזע של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest