דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה מציעה ריפוי ללא כאב

הקבוצה מציעה ריפוי ללא כאב

laitman_2009-11-06_zohar_tv_8165_w.jpg

כל הבריאה היא רצון לקבל, שנראה לנו כמחולק לארבע דרגות: דומם, צומח, חי ומדבר. אנחנו צריכים לחבר את כולן ולהביא אותן לדבקות בכוח העליון שברא את הרצון הזה. והדבקות מושגת על ידי השתוות הצורה, כלומר, על ידי שינוי האופן שבו אנחנו משתמשים ברצון שלנו.

ברצונות מדרגות הדומם, הצומח והחי אנחנו לא מסוגלים לשנות את הכוונה, מפני שהם עדיין לא מפותחים מספיק. אפשר לעשות את זה רק ברצון מדרגת המדבר.

כשהאדם מתפתח, הוא מגיע למצב שבו הוא מרגיש שהוא חייב לתקן את החומר שלו, את הרצונות שלו. הוא פשוט לא רואה מוצא אחר מהמשבר שפוקד אותו: המשבר הפרטי, הכללי, או שניהם יחד, כלומר, התוצאה מהתפתחות הרצון. הוא מגיע להכרת הרע המלאה, ואז הוא מבין שאין בכוחו לשנות את הטבע שלו ושהוא זקוק לעזרה מבחוץ, ל"טיפול".

בין בני האדם נמצאת קבוצה, שמשיגה את זה מתוך הלימוד, ושחייבת להסביר את זה לכל העולם. כי ללא קבוצה כזאת, האנושות הייתה מתקדמת להכרת הרע של האגו שלה ואי היכולת לתקן אותו, בדרך של ייסורים גדולים מאוד.

כל הקושי הוא בלגלות את הכוח העליון ולהבין שרק הוא מסוגל לעזור לנו. אנחנו רואים בעצמנו עד כמה קשה לנו במצבים הקשים להכיר שכל הרע מגיע מהבורא, וכל שכן, שרק ממנו צריך לבוא התיקון וש"אין עוד מלבדו": רק הוא גורם לנו את הייסורים ורק הוא מסוגל להביא לנו את הטוב. ונוכל להגיע לטוב הזה רק בתנאי שנכיר אותו ונבקש ממנו עזרה, ורק למען מטרה מסוימת.

זהו תהליך ארוך של הכרת הדרך שלנו, וקשה מאוד להשיג אותו ולשלם על כך בייסורים. ולכן, מתוך כל האנושות נבחרה קבוצת אנשים שמסוגלים להתעורר וללכת מרצונם לקראת ההשגה הזאת, לחפש בעצמם את התשובה לשאלה "מה הטעם בחיי", כשהם לא נדחפים לכך על ידי הייסורים בדרגה הבהמית, אלא בדרגת ה"אדם".

החל מאדם הראשון, התחילו להתקיים בעולם אנשים כאלה. והם צריכים להעביר לכל האנושות את ה"תורה", את ה"הוראה", את שיטת תיקון האגו, בהתאם לאותה הנחיצות שכל אחד מהם מרגיש.

זה מה שקרה במשך ההיסטוריה עם כל מי שחשב על משמעות החיים. ובזמננו המגפה הזאת התפשטה לכל האנושות, וכולם התחילו לשאול: "מה הטעם בחיים?". אם כי השאלה הזאת מגיעה משני כיוונים. יחידי הסגולה שואלים: "מה הטעם בחיים, אם אינני יודע את מטרת הבריאה, את המקור שלה? אם לא אשיג אותו, טוב לי מותי מחיי". וכל שאר האנושות שואלת מה הטעם בחיים, מתוך שהיא רואה שהיא סובלת ייסורים רבים ואנחנו הולכים ומתדרדרים עוד ועוד. האדם תמיד בודק את עצמו ביחס לאחרים, ביחס ליום האתמול וביחס למה שהוא מצפה מהמחר.

לכן, כולם בסופו של דבר מגיעים לצורך בתיקון הטבע שלהם. אבל אפשר לעשות זאת רק בעזרת הכוח העליון, בעזרת המאור המחזיר למוטב, שנקרא "תורה".

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 20.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ה"קבוצה" הגדולה ביותר היא העולם האינטגרלי
המעבר אל העולם הרוחני
"מי" ברא "אלה"?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest