דף הבית / חינוך, ילדים / הצד ההפוך של התחרות הבלתי מוגבלת

הצד ההפוך של התחרות הבלתי מוגבלת

דעה: "תחרות מספקת יעילות", אנחנו חושבים שזה חוק הטבע. אולם למעשה מלחמת ההישרדות עלולה לגרום להוצאות בלתי סבירות ולמוות כללי.

ישנם מצבים שבהם התמריצים האישיים מוערכים יותר מהמטרות הקבוצתיות, לפעמים אפילו על חשבון של השמדה כללית. השימוש בהיגיון הקצר-רואי של הרווח המרבי, בסופו של דבר, במקרים כאלה נגמר ברע עבור כל המשתתפים.

יחד עם זאת, הפתרון של בעיות כאלה על ידי השימוש בפעולות מתואמות ותמיכת ההסכמות הכלליות יכול להיות מכוון לטובת כל אחד. השווקים החופשיים אינם מתאימים לפתרון בעיות מורכבות ומתוזמנות שכוללות בהן המון משתתפים ושינויים רבים.

היתרונות של התחרות צומחים מתוך ההגבלות שהיא יוצרת. הגבלות מחושבות ותשובה יצירתית עליהן יכולות לעבוד טוב יותר מאשר תחרות טבעית חסרת מחשבה. פעולות האדם אינן נתונות לשליטה ולניהול עצמי, אלא אנחנו מנהלים אותן. אנחנו סיפקנו לעצמנו הישרדות קבוצתית במשך 10,000 דורות. כיום אנחנו עומדים בפני בחירה – האם לאפשר לשוק לעשות מאיתנו מטומטמים או לשלוט על התחרות לצורך השגת התוצאות הטובות ביותר.

התייחסותי: העולם נהיה קשור בצורה הדדית ואינטגרלית. אי אפשר לפתח אותו בצורה מתוכננת על ידי היכולות הנבדלות שלנו. אי אפשר לתכנן את כל קשרי המשק, החברה, התעשייה וכולי, לא ניתן לקחת בחשבון את הכול, לנהל את הכול כמו גוף אחד. זאת הייתה מטרת הקומוניסטים שאינה ניתנת להשגה. מפני שהם ניגשו לחברה כאל מערכת אחידה שהם בעצמם יצרו על ידי השיטות הכוחניות שלהם.

בזמננו החברה האנושית נהייתה אינטגרלית לא בזכות הבחירה שלנו או החיבור הכפוי בגוש הסוציאליסטי, אלא כתוצאה של ההתפתחות הטבעית שלנו. הפתרון לבעיה בחברה המחוברת אפשרי רק אם נביא אותה לצורה אינטגרלית ומודעת.

קודם כל, עלינו להכיר בכך שאנחנו משועבדים, היות ואנו נמצאים במערכת של שליטת הטבע העליון. האנושות תוך כדי התפתחותה עוברת דרך התפתחות בלתי מודעת, כמו ילד. השלב הזה מסתיים בימינו. כבר מסוף המאה ה- 20 מתחיל השלב של ההתפתחות ההכרתית של האנושות, כאשר אנחנו מוכרחים ללמוד את חוק הטבע ולשמור עליו. הטבע מתגלה כמערכת גלובלית אינטגרלית ודורש מאיתנו, האנושות, להיות מותאמים אליה.

אנחנו מסוגלים לקיים את התנאי הזה רק באמצעות חינוך האנשים, שינוי היחסים בינינו מאגואיסטים לאלטרואיסטים.

ידיעות קודמות בנושא:
סדר היום בדאבוס
הפוֹרוּם בדָאבוֹס
סוף הקפיטליזם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest