דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפרעה שלי הוא שסובל

הפרעה שלי הוא שסובל

רכשנו דבר גדול בכנס, זוהי הפעם הראשונה שגילינו שבתוכנו יושב פרעה ששׂונא אותנו, ואנחנו צריכים להיפטר ממנו, לברוח, לצאת ממצרים… אך איננו מסוגלים לזה. אנחנו לא היינו מגלים אף פעם שאנחנו חייבים לברוח ממנו, הנחנו שנוכל לגלות את הרוחניות באגואיזם שלנו, ב"מצרים". אך אפילו לא חשבנו שזה "מצרים". וכעת אנחנו מתחילים להבין שאנחנו חייבים לברוח ממנו.

האגואיזם שלנו, הפרעה, קיבל מכה, האכזבה היא שעברה עליו. ועכשיו אנחנו רואים שאנחנו צריכים להתרחק מהרצון הזה שבו אנחנו מרגישים אכזבה ומרירות. אך אם לא היינו הולכים על הכול, עד הסוף, לא היינו מרגישים אכזבה, לא היינו מרגישים שמשהו באמת עוצר אותנו.

ברוחניות אין אמצע, חייבים ללכת עד הסוף. לכן כעת מופיעה אצלנו איזו תחושה חדשה. אותה המרירות, אותו כוח הייסורים שאותו אנחנו מרגישים עכשיו, כי הרי השקעתי כל כך הרבה כוחות והיו לי כל כך הרבה תקוות, אך שום דבר לא התגשם, זה הפרעה שלי, הוא שקיבל מכה ועכשיו סובל.

אך הפרעה הזה חייב להרגיש מכות, אחרת לא נוכל לברוח ממנו. כי הרי אנחנו בורחים רק מרע. אם אני אגלה את הרצון האגואיסטי שלי, את הטבע שלי כרע, אני ארצה לברוח ממנו. וכנראה שאני אצטרך לחוות עוד כמה מכות דומות, לפני שאני אחליט שאני חייב לעשות את זה. אני חייב ממש לקפוץ מחוץ לעור שלי, לצאת מהגוף שלי. זה נקרא שפרעה מקבל מכות, "עשרת מכות מצרים".

ואנחנו השגנו את זה כי בכל זאת, התחברנו בינינו. כי הרי תמיד דבר אחד מתגלה כנגד דבר אחר, כמו שנאמר: "באורך נראה אור". הודות לחיבור הזה, הודות להכנה שלנו, הבנו שאנחנו סובלים בגלל הטבע האגואיסטי שלנו. וזהו הישׂג עצום! יחד איתנו היו מיליוני בני אדם שנכחו בכנס באופן וירטואלי. וגם הם עברו את כל המצבים האלה.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 12.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הגל החם של האהבה
המכה הראשונה של פרעה

One comment

  1. תודה רבה על הסבר כלכך מדוייק,בדיוק לפי ההרגשה!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest