דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגל החם של האהבה

הגל החם של האהבה

שאלה: הרבה מאוד תלמידים חדשים דיברו על כך, שביום השני לא היה להם לא כוח ולא רצון להגיע לכנס "קבלה לעם" העולמי. אך ברגע שהגיעו, הם הרגישו כיצד פתאום גל חם של אהבה עטף אותם. אז מה בעצם התרחש איתם ?

תשובתי: זה מה שנקרא "המתקה", למרות שעדיין לא השׂגנו את המצב המושלם. העניין הוא, שכל קו בתורו גם כן מורכב משלושה קווים. ולמרות שגילינו רק את קו שׂמאל, אך גם בו קיימים קווים ימין שמאל ואמצעי משלו. וזה בדיוק מה שעבר עליהם. במילים אחרות, ביום השני של הכנס התגלה צד ימין של קו שמאל.

שאלה: אנשים רבים סיפרו לי, שביום השלישי של הכנס הם הרגישו משהו מיוחד. הם אינם יודעים מה זה, אך זה שינה את כל התחושה הפנימית שלהם מכל הכנס…

תשובתי: נכון. כי למרות שהקו האמצעי שייך לקו השמאל, ולמרות שעדיין לא הגענו לגילוי, אך הקו הזה, בכל זאת מביא לנו איזו הארה מלמעלה. ולכן הם הרגישו את זה.

האמת, אין צורך לחשוב שהתרחש משהו גרנדיוזי, זו בכל זאת הארה קטנה מאוד. חוץ מהקבוצה העיקרית שלנו, נכחו בכנס המון אנשים חדשים, לכן זה היה קצת מורכב. אך בכל זאת, אנחנו השׂגנו שינוי מאוד גדול וממשי בהתקדמות שלנו. וזה בדיוק מסמל את הכניסה ל"סולם יעקב" באמת, רק לצד שמאל שלו. כי הרי רק הגענו להכרת הרע כשהבנו שאיננו מסוגלים להשׂיג רוחניות ברצונות האגואיסטיים שלנו, שזה מנוגד לטבע שלנו, ואנחנו בינתיים איננו יודעים כיצד לשבור אותו. אך בכל זאת, זו כבר התחלה. ומכאן והלאה אנחנו כבר נוכל לעסוק בהבנות אחרות.

מתוך התוכנית "פרשת השבוע", 12.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
המכה הראשונה של פרעה

One comment

  1. הפרעה התגלה כמעין מחסם פנימי, איזשהו משהו שמושך אותי למטה ולא נותן לי להתרומם. דווקא לא הרגשתי שנאה אל החברים אלא מעין טעם מר. האם זאת הרגשת הפרעה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest