דף הבית / חכמת הקבלה / מקורות ותקצירים / מאמרי הערבות / הערבות היא התשובה לקריאת הטבע

הערבות היא התשובה לקריאת הטבע

שאלה: קשה להאמין שקיים ארגון שרוצה פתאום לעשות רק טוב ללא שום אינטרסים לעצמו. לכן טבעי הדבר שאנשים מגלים חוסר אמון כלפי תנועת "הערבות" שלכם…

תשובתי: אנחנו לא מתכוונים לעשות לאף אחד שום דבר טוב, סתם כך, לתת מעצמנו. זה לא אופייני לטבע שלנו. וכמובן שהמקובלים יודעים זאת! אנחנו רוצים שאנשים ידעו למה הטבע מציב בפנינו כזה תנאי: "ליצור קשר הדדי גלובלי ואינטגרלי כמו במשפחה אחת", ובאיזה אופן אנחנו יכולים להביא את עצמנו, את החברה שלנו, את המדינה והעולם, לאיזון, להרמוניה, לביטחון, למצב שבו נהיה מלאים בכל מה שדרוש לנו לקיום נכון וטוב.

מצד אחד, הדבר דורש הסברה הדרגתית וסבלנית. מהצד השני, העולם בכל זאת מתקדם לכאוס הולך וגדל שיחייב את בני האדם להיות יותר ערניים ולחפש מוצא כלשהו מהמצב, לחפש אמצעי כלשהו לשנות אותו. ואז הם יגלו בהדרגה שבאמת הפיתרון שאנחנו מציעים נובע מתנאי הטבע.

זאת אינה תיאוריה מלאכותית שנוצרה על ידי כלכלנים, אקולוגים או מומחים אחרים, אלא היא נובעת מתנאי הטבע עצמם. ולכן אין כאן שום דבר משלנו. אנחנו פשוט מסבירים: תראו מה קורה בטבע, כיצד בנוי העולם שלנו, כיצד בנויה מערכת הקשר ההדדי בין בני האדם, לקראת מה אנחנו הולכים ובאיזה אופן אנחנו יכולים לשנות אותה.

היום הטבע עצמו מציב בפנינו את הקריאה הזאת. כי אם נגלה את המשבר כגלובלי, כאינטגרלי, אם נגלה את הקשר ההדדי הכולל שלנו, והוא יהיה קשר רע – הדבר יוביל אותנו באופן טבעי למלחמה, למריבה גדולה. אך אם אנחנו כל הזמן נשפר את הקשר הזה, נרכך אותו, זה יוביל אותנו לקשר הדדי טוב. וזוהי הערבות ההדדית, כשאני יודע שאני תלוי בכולם וכולם תלויים בי, ואני מנסה להפוך את התלות ההדדית הזאת לתלות טובה ונעימה.
ידיעות קודמות בנושא:
"משפחה אחת" זו לא אוטופיה!
על מה מבוססת תנועת "הערבות"
תנועת ʺהערבותʺ מתחילה לצבור כוח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest