דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / העיקר, זה הביטחון שהכול יסתדר!

העיקר, זה הביטחון שהכול יסתדר!

מתוך ספר "שמעתי", מאמר ע"ב, "הבטחון הוא הלבוש להאור": "מה שאין כן כשהאור החיים מסתלק ממנו, שזה נקרא שירד מרמת החיים שהיה לו, אז הוא נעשה לחכם וחוקר. ועל כל דבר הוא מתחיל לחשוב את הכדאיות שלו, אם כן כדאי לעשות את הדבר או לו."

אור החיים, זה אור של השפעה, של חיים באהבה לזולת. מדובר על אדם כעל חומר, שעליו, מצד אחד, פועל ומשפיע כוח הרצון לקבל, שבגלל זה הוא רוצה לקבל הכול למען עצמו. ומצד שני, נכנס לתוכו כוח של הרצון להשפיע ומנטרל את הרצון לקבל, ואז הוא אפילו רוצה להשפיע.

כך האדם נמצא באמצע בין שני הכוחות. כמו שנאמר על שניים שאוחזים בטלית, שזהו האדם וכל אחד מושך אותו לעצמו. שני כוחות אוחזים באדם: היצר הרע והיצר הטוב, הרצון לקבל והרצון להשפיע.

והאדם צריך לראות את עצמו ניטראלי. כלומר, הוא אחראי גם כלפי הרצון לקבל וגם כלפי הרצון להשפיע, על מי משניהם ידבר בו.

התורה גם כן מתארת את זה כך, כאילו שיש מלך זקן וכסיל וילד קטן וחכם. מלך זקן, זה הרצון לקבל, שלשליטתו אנחנו התרגלנו. וילד קטן, זה הרצון להשפיע, שנולד רק לאחר שהאדם מתבגר ורק לפי בקשתו.

אנחנו כל הזמן נמצאים תחת ההשפעה של שני הכוחות הללו שפועלים על החומר שלנו. מהאיזון של שני הכוחות הללו, איזה מהם מנצח, תלוי מי אני אהיה, באיזה כיוון אני אחשוב ואיזה צד ארצה.

לכן דרוש בירור עצמי ביקורתי, ביקורת עצמית קבועה, כדי לברר מה פועל בי ברגע הנוכחי: מדוע אני חושב, מדבר ועושה דווקא כך, באופן כזה מגלה את עצמי במחשבה, דיבור ומעשה.

והכול נקבע לפי איזה כוח שולט בי עכשיו: כוח הקבלה או כוח ההשפעה. כלומר אני מתאר את עצמי תחת השפעה כפולה ועכשיו צריך לשאול מה הבורא רוצה ממני? אני כבר מתחיל את הדו-שיח הרוחני איתו, בזה שמעמיד את עצמי כצופה ניטראלי: ישנו אני, בורא ושני כוחות שבאמצעותם הוא מפעיל אותי.

אני מברר את שני הכוחות האלה ומשתדל להביא את עצמי למצב ניטראלי מהם, לשייך את שניהם לבורא. בצורה כזאת אני אתחיל לדרוש ממנו תוספת תיקונים מעל לשני הכוחות האלה, שכתוצאה מזה אני אגיע לדבקות עם הבורא, בזה אגיע להשתוות הצורה עימו המרבית האפשרית במצב הנוכחי שלי.

העיקר, זה להרגיש ביטחון בזה שאני מסוגל לעשות ולממש את זה בכל רגע! אם האדם מבין, שמצד אחד, הוא מנוהל על ידי הבורא, ומצד שני, מנסה להשתמש בכל האמצעים, כדי שעם כל התלות שלו, לברר ולשלוט על המצב שלו, זה אומר שהוא עוסק בעבודת ה'.

כי במקרה כזה הוא יברר בדיוק את פעולות הבורא עליו. וזה נקרא "עבודת ה'": הבורא מבצע את כל העבודה על האדם, כדי שהוא יגדל וידע מה הבורא עושה איתו, ילמד את הפעולות של הבורא וירצה לנהוג כמוהו. אז הוא ירצה להידמות לבורא ולהיות כמוהו וייקרא "אדם", כלומר הדומה לבורא.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 07.11.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אגואיזם שנכפה עלינו בכוונה
שליטה כפולה של כוח אחד
בחירה לפי רוחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest