דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ריפוי על ידי כאב

ריפוי על ידי כאב

שאלה: כאב, הוא אחד המדדים הכלליים שבהם אנחנו נתקלים כשמדברים על בריאות או היעדרה. אנחנו שואפים להיפטר מכאב בכל הדרכים והשיטות האפשריות. אבל למנגנון הכאב בוודאי יש את הפונקציה שלו?

תשובתי: קודם כל, כאשר מדברים על תופעה כלשהי, אנחנו צריכים להבין את המקורות שלה. השורש של מערכת העצבים, כמו גם של כל המערכות, של כל החומר, של החיים והנבראים, זה הרצון לקבל. לאורגניזמים פרימיטיביים אין מערכת עצבים, אלא רק סוג של העברת חומצות ותנודות חשמליות האופייניות לאטומים ומולקולות.

במידת גדילת הרצון, הגוף מפתח בתוכו מערכות מיוחדות שדואגות לשלומו, לבריאותו, לתחושתו הטובה. ברמה מסוימת, יחד עם מערכות אחרות בגוף, מתפתחת מערכת העצבים.

מערכות של טוב ורע תומכות זו בזו והכאב שומר עלינו. ללא כאב, לא הייתי מרגיש שהיד שלי נכנסה לתוך האש, או שבגוף התרחשו איזה שהן הפרעות. לכן, תרופות לשיכוך כאבים הן למעשה מנוגדות לטבע.

הכאב מתפתח בכמה רמות ולעיתים קשה להפריד כאב פיזי, גופני ונפשי, כאב מהעבר, ההווה והעתיד, כאב שלי וכאב של מי שאני אוהב או שונא. כאן אנחנו פתאום מתחילים לצאת מהגוף שלנו ולהשתתף בהרגשת הכאב או להיפך, שמחה, במערכות החיצוניות בהתאם למידת הקשר איתן, קשר טוב או רע.

למה אהובים חייבים לעיתים לריב? למה אי אפשר לחיות כמו שני מלאכים בענן ורוד? מפני שבאופן כזה הם מרגישים ביניהם גבולות ומידה של חדירה זה לתוך זה. הכאב מכיל מידע רב, כמו פריקה חשמלית, שדרכה אפשר להעביר כמות גדולה של נתונים.

ברור, שעל ידי המערכות הפיזיולוגיות שלנו אנחנו מקושרים זה עם זה, אבל בקרבן מערכת הכאב בולטת במורכבות מיוחדת. היא משיגה רמות גבוהות מאוד, בכך שעוברת מכאב פיזי לכאב נפשי ורוחני. פעם, דיכאון היה עוזר, הוא אף פעם לא היה מודגש בהגזמה כמו היום.

מצבי דיכאון היו עוצרים את האדם, מרגיעים אותו, הם עוררו להסתדר נכון במקום שלו, לא להתקרב יתר על המידה לאנשים אחרים בגלל סכנה של מגיפות. עכשיו הדיכאון עלה מרמה גופנית לרמות נפשיות ואפילו למערכות רוחניות.

זה מהווה בעיה גדולה לרפואה המודרנית, שככל הנראה לא מרגישה רווחיות מספקת של הכיוון הזה, ולכן אינה עוסקת בזה.

למעשה, דרך שמחה, השפעה טובה על האדם, אנחנו לבטח יכולים לרפא את רוב המחלות. ללא ספק, זה שייך למחלות המודרניות, כמו סרטן, מחלות לב, לחץ דם וסכרת.

שאלה: האם ישנו הבדל בין כאב לסבל?

תשובתי: סבל שייך למערכות שקשורות להבנת מקור הכאב. זה קשור להרגשת אשמה, תלות במישהו או תלות הדדית. סבל שייך יותר למצב נפשי מאשר להרגשה פיזיולוגית.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 78, 09.10.2012

ידיעות קודמות בנושא:
התרופה היחידה לדיכאון
בלי הגזמות
שיחה על כאב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest