דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פטנט לחיים מאושרים

פטנט לחיים מאושרים

אושר, זה מילוי של הרצונות הכי עזים של האדם. ככלל, הוא מופיע בניגודיות עם רגש של חוסר שביעות רצון.

לדוגמה, רעב נותן תחושה של תענוג ממזון, פּרֵידה נותנת תחושה של שמחה מפגישה עם אדם קרוב ויקר, וכדומה. במילים אחרות, אנחנו בנויים בכזאת צורה, שיכולים להרגיש דבר חיובי רק מתוך דבר שלילי.

אז נשאלת השאלה: האם בכלל כדאי לנו לשאוף ולהשתוקק לאושר, אם תחילה אנחנו צריכים לשקוע בתוך ייסורים כדי להרגיש את עצמנו אחר כך מאושרים?

העניין הוא, שהשיטה הקבלית מאפשרת לאדם לחוות אושר בו זמנית עם הרגשת חוסר המילוי. כלומר, באותו הרגע שאני טועם משהו, אני מרגיש גם געגוע לטעם הזה וגם את המילוי שלו.

אני לא צריך לחלק את זה לזמנים: עכשיו אני סובל ואחר כך מקבל. מפני שלאנשים שעוסקים בעבודה רוחנית אין שאלה של זמן. הם קיימים מחוץ לזמן ועוברים בו זמנית מצבים של ייסורים ומילויים, רעב ושובע.

וזוהי חכמת הקבלה, חוכמה איך לקבל! היא מלמדת את האדם לקבל את הרצוי לא בעוד חודש או שנה, אלא דווקא ברגע שאתה רוצה. יחד עם זה, בזוג, תמיד הולכים בו זמנית שני ערכים שהם מנוגדים פוטנציאלית זה לזה, פלוס ומינוס.

בעולם שלנו זה לא קיים. כאן קיים מינוס אחד גדול, שאליו אנחנו למעשה לא מקבלים פלוס. ואילו קבלת תענוג לפי השיטה הקבלית מזמינה בעצמה בנו רצון אליו ומילוי.

שאלה: אבל איך לעשות את זה? איך בכל זאת להפוך להיות מאושר בעולם הזה?

תשובתי: זה אפשרי רק כאשר אני לא מתמלא באופן עצמאי, אלא דרך אחרים. בזה טמון כל האושר, מפני שאני אף פעם לא אוכָל בעצמי למלא את עצמי. אבל אם אני מרגיש וסופג את הרצונות והחסרונות של האחרים, אז בזה שאני ממלא אותם אני ממלא את עצמי, כי הרצונות שלהם הופכים להיות שלי. יוצא, שאני ממלא את עצמי בזה שאני מתקיים באחרים.

הסוד הוא בזה, שאני יוצא מעצמי, מגלה מחוץ לי רצונות וחסרונות, מקבל אותם כשלי וממלא אותם. כלומר, גם הרצון וגם המילוי נמצאים מחוץ לי, אבל זוהי הנשמה שלי.

שאלה: האם בזה אנחנו ממלאים גם את הרצונות הגשמיים של האדם?

תשובתי: אנחנו מספקים את כל הרצונות שלו, אבל רק במידה מסוימת. הרצונות הגשמיים של האדם מתמלאים רק במידה המספקת לקיומו, ולא יותר. ואילו הרצונות הרוחניים מתמלאים במידה שבה אנחנו יחד רוצים לעלות, מאחר והעלייה שלי ושלו מקושרות הדדית ומשלימות זו את זו.

באופן כזה, מילוי הרצונות של האחרים נותן לנו הרגשה של אושר.

מתוך התוכנית "סיפורים קצרים", חלק 2, 23.10.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה אושר?
למצוא את נוסחת האושר
זרם תענוגים בלתי פוסק

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest