דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הסיבה למשבר האקולוגי

הסיבה למשבר האקולוגי

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין.

כשאנחנו שומעים בחדשות על האקולוגיה, עלינו להבין שבני האדם מתבלבלים בין הסיבה לתוצאה, ואינם רואים את המטרה. המטרה עבורם היא לאזן את הכול ולחזור למצב נוח. אך זה אינו כך, בחכמת הקבלה זה שונה לחלוטין.

כשאנחנו מדברים על חזרתו של העולם למצב טוב, איננו מתכוונים לאותה המטרה שהעולם כולו מתכוון אליה. אנחנו מבינים שכוח הטבע יצר בכוונה את המצב הנוכחי, בהתאם לתכנית מסוימת. המקובלים חזו זאת כבר מזמן. בספר הזוהר שנכתב לפני כ-1,800 שנה, כבר היה כתוב בדיוק מה יקרה ומתי.

הסיבה למשבר האקולוגי אינה מפני שאנחנו מזהמים את הסביבה. מהיכן המקובלים ידעו על כך? מטרתה של תכנית הטבע לגמרי אינה מסתכמת בכך שננקה משהו או נלכלך משהו. לכן השקעת משאבים בניקוי לא תעזור. זה שווה ערך לחקיקת חוקים חדשים נגד גניבה והתמכרות לסמים. אנחנו כבר יודעים שזה לא עוזר. אם תכניס אדם לכלא, אתה תרחיק אותו מהחברה שלו, אך לעולם לא תצליח לחנך אותו בצורה כזאת. לכן, אנחנו מתייחסים לכל תופעות הטבע לא כאל אזהרה מוסרית, אלא כאל סיבה לשינוי פנימי בתוכנו, ביחס ההדדי בינינו.

אם נעצור את הזיהום, בשום פנים ואופן לא נצליח לעשות בכך משהו טוב, לא לטבע ולא לעצמנו. מלכתחילה הכול נבנה בצורה כזאת לא על מנת להפוך אותנו לאגואיסטים טובים בעולם הזה, אלא כדי להעלות אותנו לעולם הבא.

זהו ההבדל המשמעותי בין הצורה שבה אנחנו מתייחסים למתרחש לבין צורת ההתייחסות של כל העולם. העולם, גם אם יגלה את האסון הבא, ירצה לחזור למצב הקודם, "לנקות את הפיח" מהטבע. אנחנו לעומת זאת רואים את כל זה בתור מסר מהטבע, הזמנה לתקן את עצמנו, לעלות וליצור איזון לא עם הטבע הסובב, אלא בינינו, בדרגת האדם.

לכן, כדי להבין על מה מדברת חכמת הקבלה, נדרש זמן מסוים. לא נצליח להסביר זאת לאנושות במהירות ובפשטות.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס הקבלה בברלין, 28.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest