דף הבית / משבר עולמי / הסוד: כיצד למנוע את האסונות

הסוד: כיצד למנוע את האסונות

כשאני קורא בעיתונים על אסונות שונים שקורים לנו: אדם שנפל מהקומה החמישית או בלון גז שהתפוצץ בבית כלשהו, אני לא קורא על החוקים שבני האדם לא מקיימים, אלא על התוצאות, ואינני מבין מהיכן כל זה נובע.

המדען חוקר ומגלה שהנפילה מהקומה החמישית קרתה כתוצאה מחוק המשיכה, ועוצמת המכה שהאדם מקבל מהקרקע גורמת לו להיהרג. הוא גם מגלה שאם נקרב משהו בוער לבלון גז, הוא יכול להתפוצץ, מפני שבתוך הבלון ישנו גז מסוים, מערכת מסוימת, וכן הלאה. כלומר, אני צריך ללמוד את החוקים, ואז אני אוכל למנוע את האסונות.

ועל מה כותבים העיתונים? – על התוצאות מכך שאינני יודע את חוקי הטבע. לכן, במקום כל המידע הזה, יש צורך בחינוך, בהשכלה. ואז הכול יהיה בסדר. לא רק שאפסיק לקפוץ מהקומה החמישית ולהעמיד את עצמי מתחת לכבל חשמל גלוי או בלון גז, אלא גם אראה באיזה אופן אני מזמין על עצמי סופות, צונאמי ועוד. אני אפסיק לכרות יערות שלמים רק כדי לעשות מהם צעצועים חסרי כל ערך. אני לא אשמיד שוניות אלמוגים שבלעדיהן נעלמת הצמחייה של האוקיינוס.

אם תתחיל להסביר לכולם שצריכים להיות באיזון עם הטבע ולא ללכת נגד החוקים שלו, ושרק כך אנחנו נרוויח, אתה למעשה תהפוך בעצמך להיות חלק ממערכת החינוך העולמית.

מתוך ישיבת תוכן בנושא הערבות, 25.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התשובה לכלי התקשורת: כלי החינוך
במה יעסקו המובטלים?
ללמוד לחיות באיזון עם הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest