דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / הניצחון על מלאך המוות

הניצחון על מלאך המוות

הניצחון על מלאך המוות

ידוע לכל, שהחיים הגשמיים מסתיימים במוות. והאם אנחנו יכולים להפוך לנצחיים? כמובן שלא, כל גוף ביולוגי ימות, כפי שזה נקבע על ידי חוקי הטבע. אך קיימת "חירות ממלאך המוות", היכן שהמוות, שליטת האגואיזם שלנו, ההורג אותנו והנועל אותנו בכמוסה (קפסולה) צרה וצפופה של העולם הזה לרגע קט, מכונה מוות, ומעליה אנחנו מסוגלים להתעלות.

כלומר, לא לעשות את הגוף הביולוגי שלנו נצחי, אלא במשך החיים האלה לרכוש חיים נוספים, אשר מתעלים מעל למציאות הזאת, חיים רוחניים. ואז בחיים הרוחניים האלה אנחנו נוכל להתקיים באופן זהה, כמו שכעת, בעוד מימד נוסף. וכאשר הגוף הביולוגי ימות, אנחנו נמשיך לחיות באותה ההרגשה של החיים הרוחניים הנצחיים.

זה מה שבכוחם של החיים בהשפעה לעשות, לנצח את מלאך המוות.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "חירות", 08.10.2010

One comment

  1. רציתי לשאול על מושג שנקרא בספרים "ניצוץ מנשמת הצדיק" קראתי בבעל הסולם ובכתבי שאר מקובלים וחלקם מדברים על "עיברו הנשמה של הצדיק" ובכמה מקומות מובא – "הוא מניצוץ משה רבינו" ועל הרש"ש אומרים שהעיד על עצמו שהוא "ניצוץ נשמת האר"י" וכפי שקראתי בעה"ס רצה לעשות פירוש על כתבי רש"ש בכדי להראות "יסודותיו אמיתיים".מה בעצם הבדל בין עיבור נשמת הצדיק ולהיות ניצוץ מנשמת הצדיק,הרי לא מדובר על כמות כאן שזה כול הנשמה התעברה וניצוץ זה רק חלק מנשמה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest