דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / טיפות של המזל העליון

טיפות של המזל העליון

טיפות של המזל העליון

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תר"ס: כי ביג' מדות מתבאר התורה, דהיינו יג' מידות של רחמים הנמשכים מיג' תיקוני דיקנא דא"א. והכל אחד, שאין שם פרוד ח"ו, ונמשכים ממעלה למטה ביחוד, דהיינו מיג' תיקוני דיקנא דא"א ומשם ליג' דבינה, ומשם ליג' דז"א, ועד אותו מקום העומד על פרוד, שהוא הנוקבא.

ספר הזוהר מספר על חלק חשוב ביותר במערכת ההנהגה וההשגחה העליונה, אשר נקראת "יג' תיקוני דיקנא".

קיים פרצוף מיוחד, מערכת, הנקראת אריך אנפין. דרכו האור נוזל למטה ומגיע אלינו בטיפות. כי הרי איננו מסוגלים לתפוס את האור בזרם ישר, אלא רק בטיפות. הטפטוף מכונה גם נוזל, ומכאן נובע השם "טיפת מזל" (מזלות) שזה קבלת מילוי לפי הטיפות. מכאן אומרים: "הכול תלוי במזל", טיפות האור הנוזלות ומטפטפות למטה.

המערכת הזאת היא מאוד עליונה וחשובה, היא קובעת את כל מה שמתרחש עם כל האדם, האדם ועם כולם בעולם הזה ואפילו מעליו, עד לגמר התיקון השלם. לכן, אם אנחנו קוראים אודות המערכת הזאת, ורוצים שמשם יבואו התיקונים, האורות, העזרה, אז זהו מצב מאוד מיוחד ויעיל שיכול לתת תוצאות מוחשיות בהחלט.

למעשה את כל ספר הזוהר כתבו מחבריו מהגובה של המערכת העליונה הזאת, מפרצוף אריך אנפין או זעיר אנפין (ז"א). ז"א זו תת-מערכת של אריך אנפין, הפועלת ומשפיעה עלינו. לכן אנחנו רוצים לעורר משם אורות, כדי שהם ישפיעו עלינו. כל הזוהר מדבר רק על זה.

יכולה להתעורר שאלה: אז בשביל מה אנחנו זקוקים ל-20 כרכים של ספר הזוהר, האם לא מספיק ספר דק אחד? היינו קוראים כל הזמן את אותו הדבר, מה ההבדל? – אך כל פעם אנחנו מעוררים את האור בגילוי שונה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 08.10.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest