דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הנחש המפתה בדמות חבר

הנחש המפתה בדמות חבר

כנס חרקוב. שיעור מס' 2. שאלות ותשובות:

שאלה: למשל, כאשר העניין נוגע למסגרות קבוצתיות, אני מרגיש רצון חזק מאוד לבצע אותן כדי שיקבלו אותי לקבוצה. אבל הנה, קיבלו אותי לקבוצה ואומרים שאני גדול הדור, מכבדים אותי, נותנים לי כבוד. הכול אצלי נפלא, אני כזה צדיק, קדוש. איך אפשר אחר כך לעבור מזה לחשיבות העבודה הקבוצתית?

תשובתי: החברים שלך נוהגים כך בכוונה, כדי שיהיה לך קשה יותר לשכנע את עצמך שאינך צדיק, אלא ההיפך הגמור. הם בכוונה מצננים אותך, כדי לתת לך בעיה אחרת.

כי האגו הרי עובד איתנו משני הצדדים. כתוב על כך במאמרים רבים. מצד אחד, האגו אומר לך: "מי אתה?! לאן אתה נדחף?! אין לך שום כוחות, אין כוח רצון. תעזוב הכול ולך בשקט הביתה". או להיפך: "לאן אתה נדחף?! מי הם בכלל?! אתה נועדת למשהו נעלה יותר, למשהו מיוחד". כלומר, הוא פועל מהרבה צדדים.

אני חושב שהחברים בכוונה עובדים עליך, בכך שאומרים שאתה כזה מיוחד, טוב שהקבוצה זקוקה לך, כל זה כדי לנצל אותך.

אדם לא צריך להאמין למשמע אוזניו, לשׂכל שלו! אפילו שיגידו לו משהו ישר בפנים, אבל הוא צריך להעביר את זה למגרש הנכון שמיועד לעבודה הרוחנית. מה שלא יגידו לו, צריך לנטרל את זה מכל הכיוונים, להעביר דרך "מסנן", שיעמיד אותו בעמדה הנכונה. ולא משנה אם שרים לו שירי הלל או שולחים אותו כמה שיותר רחוק. אני שומע את זה כתנאי לכיוון הנכון שלי למטרה, אני אסיר תודה על כך שזה קורה.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
נשארת רק האהבה
ניתוח רוחני
קבוצת בוני הבמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest