דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבעור בעבודה הרוחנית

לבעור בעבודה הרוחנית

כנס חרקוב. שיעור מס' 2.

שאלה: אתה מנית הפרעות רבות שהאדם פוגש כשהוא מתחיל לעבוד בקבוצה. אחת מהן היא, שלאדם יכולות להופיע כאלה הזדמנויות, שיכולות להיראות לו מאוד מפתות ומושכות, שמסוגלות להיטיב את חייו ולא להפריע לעסוק בעבודה הרוחנית.

תשובתי: הן כולן מפריעות לעסוק בעבודה הרוחנית, אחרת הן לא הפרעות. זה רק נדמה לך, שאם משהו נשבר אצלך, משהו קרה, אז אתה חייב לתקן את זה, ואז תוכל לחזור לעבודה הרוחנית, אבל למעשה זו הפרעה שמכוונת דווקא נגד העבודה הרוחנית שלך. כל סוג!

שאלה: אם אדם רוצה להסדיר איזה שהם רצונות גשמיים רגילים שלו, כדי שהם לא יסיחו את דעתו, זו גם כן הפרעה?

תשובתי: נאמר: "אם אין קמח, אין תורה". אנחנו צריכים ליצור לעצמנו את כל התנאים הדרושים לקיום, דרושים ומספיקים, כמו במתמטיקה. כלומר לנהל אורח חיים רגיל. היום גם זה יכול להיות לא כל כך פשוט, הכול תלוי במה אני מחשיב לעצמי כמספיק.

פעם אני שאלתי על כך את הרב"ש, והוא נתן לי תשובה מעניינת מאוד: "הדרגה ההכרחית של הסיפוק העצמי, זו כזאת דרגה, שאתה היית שמח אם לא היה צורך לעסוק בה". כלומר אתה היית שמח שאתה לא צריך לא לאכול, לא לשתות, לא לישון, לא לרכוש "שברולט", לא לנסוע בחופשה לאיים הקנאריים.

דרגה הכרחית, זה כשאתה באמת נאלץ לעסוק בה. נאלץ! ואתה בכלל לא שמח בזה, מפני שחייב לשמור על החיים בגוף הזה, כדי לעלות לדרגה הבאה. מה אתה צריך לשם כך?

אם השׂכל של האדם נמצא במקום הנכון, הוא פשוט לא שם לב לֵמה שחיוני לו.

תיקח כל מוזיקאי, סופר, שחי את העבודה שלו, כל אדם יצירתי, שבשבילו היצירה זה הכול. הוא לא צריך יותר שום דבר! לא משנה לו במה ללכת ומה לאכול. הוא כולו "בוער" בעשייה שלו. לכן כאשר אתה תבער בעבודה שלך, אז לא תהיה לך שאלה כזאת.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס חרקוב, 17.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
משיגים איחוד
העיקר זו ההשתוקקות הפנימית
כמו כלב ברצועה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest