דף הבית / משבר עולמי / הנושאים העיקריים בדבוס

הנושאים העיקריים בדבוס

ידיעה: 1. הקפיטליזם זקוק לשיפוץ מקיף. הקפיטליזם, זו המערכת הטובה ביותר שהומצאה עד כה לצורך הגדלת רווחתם של רוב תושבי כדור הארץ, המערכת גמישה ונוחה לעבודה. אבל משתתפי הפורום מסכימים עם העובדה שמשהו השתבש.

2. אף אחד לא מתעניין ב"אביב הערבי". בדיון על "עתידה של צפון אפריקה", רק 10% מהאודיטוריום היה מלא בקהל. בדיון על "עתידו של גוש האירו" לא ניתן היה למצוא מקום באולם, אלא רק בעמידה.

3. המשבר בגוש האירו ימשיך להיראות באופק. מדיניות פיננסית מצומצמת – זוהי נוסחת הפעילות האפשרית היחידה, המטרה הסופית היא, איחוד פיננסי בקנה מידה גדול יותר, יוון לא תהפוך לברירת המחדל ולא תעזוב את האיחוד האירופי. ישנה אופטימיות זהירה, שהאיחוד האירופי כבר מתחיל להתאושש.

4. סין, היא עדיין "כוכב". את ברזיל, מקסיקו, הודו ואזרבייג'אן מבקרים בצורה אקטיבית. אולם, הדיונים על סין עוברים ביראת כבוד. הדור החדש של המנהיגים הסיניים הם "סופרמנים": משכילים, מעשיים, חכמים, בהשוואה לחוסר כישרונם ושיתוקם של מנהיגי המערב.

5. האמריקאים והאירופאים מאשימים זה את זה. האיחוד האירופי: כל זה לא היה קורה, אם האמריקאים לא היו מפוצצים את בועת שוק הנדל"ן. האמריקאים: זה נכון, אולם כעת חוסר היציבות של האיחוד האירופי מושך את כולם לאחור, ולאחר מכן באים ויכוחים סוערים.

הערה: בינתיים הכי חשוב להראות לעולם, שבכל מקום, בימים ובלילות, דואגים לו דודים חכמים.

ידיעות קודמות בנושא:
בדאבוס נשמעים איומים…
דאבוס: בית הבראה למכחישים את תחלואי הקפיטליזם
דאבוס הופכת מתקווה לאכזבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest