דף הבית / אהבה / זוגיות / המשפחה היא מעלית למדרגה הבאה

המשפחה היא מעלית למדרגה הבאה

שאלה: בעבר, גבר ואישה היו קשורים על ידי בית משותף וחינוך הילדים. מהי מידת האחריות ההדדית שלהם בתוך המשפחה, נכון להיום?

תשובתי: נכון להיום, הגבר והאישה עצמאיים לחלוטין זה מזה. הם מוכנים להיות נשואים רק בתנאי שהם מגיעים לתכלית יותר עליונה שלמענה כדאי להם להשתנות, ובצורה כזאת, על ידי עזרה והשלמה הדדית הם מגיעים לדרגה הזאת. למען זה המשפחה יכולה להתקיים. ולמען משהו אחר – לא.

אנחנו נראה התפוררות מוחלטת של מוסד המשפחה, את נסיגתו המזעזעת. כבר עכשיו רואים על האנשים שהם לא רוצים לקחת על עצמם את עול המשפחה. האדם לא רוצה כלום. ואם מתעורר הצורך בכך, אז הוא מזמין הביתה את מה שנחוץ לו, או שהוא בונה נישואין זמניים למספר שבועות או חודשים ואחר כך עוזב. לכן, יחסים יציבים יכולים להיות רק למען השגת מטרה עליונה. אם המטרה הזאת חשובה (חשוב להראות מה היא נותנת מבחינה אגואיסטית), אז האנשים ישתוקקו להיכנס לנישואין. ואם המטרה לא תהיה חשובה, אז לא.

שאלה: מהי מידת האחריות שלי כגבר כלפי אשתי, כדי שהיא תרגיש שאני באמת תומך בה ועוזר לה להגיע לדרגה הבאה?

תשובתי: עליכם להבין זה את זה, כי אחד בלי השני לא תגיעו למצב הרצוי. ורק המטרה העליונה מצדיקה ומחייבת אתכם לשאת באחריות ההדדית, ולא יותר מזה. לשם מה בכלל לחיות ביחד? לשם מה צריכים לחשוב על מישהו או משהו? לשם מה צריכים משפחה, אישה? זאת מעמסה רצינית!

על כל אחד מבני הזוג להרגיש את החשיבות של בן הזוג, לכבד ולהעריך אותו, כי הם שותפים להשגת המטרה העליונה. וזה מספיק! זאת שיטת החיבור הנכונה ביותר שאינה תלויה ביופי או בגיל. אנחנו נאמנים הדדית בהשגת המטרה והמטרה הזאת מחייבת.

אז נוצרים בינינו יחסים שונים לגמרי, שיחות, פעולות שונות, הכול שונה לגמרי. נסו קודם לבנות בית, משפחה, הדדיות רק על סמך זה שהדבר שמחייב אתכם הוא השגת מדרגת הקיום הבאה, הדרגה או המימד החדש.

המשפחה שעליה אנחנו מדברים עכשיו היא מעלית למדרגה הבאה.

אין שום דבר טוב יותר לחיזוק המשפחה, מאשר בעל, אישה וביניהם אין עוד מלבדו הכוח העליון המשותף שהם מגלים ויוצרים, הקיום העליון המשותף וחוץ מזה – כלום. כפי שנאמר: "יעזוב איש את אביו ואת אמו, ודבק באשתו".

מתוך התוכנית "מבעד הזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה בעידן החדש
תא חברתי שבו מתרכז הכול
ברית על בסיס קרבה של הנשמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest