דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / סיפור אימה… עם סוף טוב

סיפור אימה… עם סוף טוב

במהלך ההיסטוריה, האנושות המציאה שיטות רבות של תיקון החברה. יחד עם ההתקדמות של האנושות, החברה קיבלה צורות חדשות ומבנה מורכב יותר. ובהתאם לזה, השיטות השתפרו ונהיו מגוונות יותר. כך פעם נוצרה הפילוסופיה, ולאחר מכן – הפסיכולוגיה, ומגמות רבות אחרות.

וביניהן, זרמים דתיים וחברתיים, שכולם נועדו לתקן את החברה. הרי, האדם אינו מרוצה מהחברה שבה הוא נמצא. ולמעשה, זו בעיה. נערכו מחקרים רבים, נכתבו אין ספור ספרים, אבל הבעיה של החברה נשארת בלתי פתורה.

מה שמאחד את כל השיטות האלה, זאת העובדה שהן מובנות לאנושות. את כל אחת מהשיטות ניתן לחקור, להבין ולנסות ליישם. ואף על פי שאף אחת מהן לא הביאה כל תועלת לאנושות, האנושות איננה מוותרת עליהן, ועדיין מקווה ליישם אותן. בני האדם עדיין חיים בתקווה שהם ימצאו שיטה כלשהי שתעבוד.

וזאת על אף שמיום ליום נהיה ברור יותר ויותר, שהייאוש וחוסר האונים הולכים וגדלים. נהיה יותר ויותר ברור, שאין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות עם הטבע שלנו, שהוא הסיבה לכל הרוע שבעולם.

האגו שלנו, היצר הרע, גדל במשך אלפי שנים, ואנחנו חשבנו שעל ידו אנחנו מתקדמים. ולמעשה, אנחנו התקדמנו, בנינו, התפתחנו. כל מה שנבנה ונוצר על ידי האדם בעולם הזה, נעשה על ידי אותו הקוף שפעם ירד מהעץ והתפתח בו האגו אשר דחף אותו להיות אדם. דווקא האגו גרם לו להתפתח בתוך החברה, העיר, המדינה, דחף אותו לבנות, להמציא, לגלות.

ואנחנו חשבנו שבצורה כזאת נמשיך להתקדם. לפי מה שכותבים היום המדענים, הכלכלנים, הפילוסופים, המין האנושי עדיין מקווה להתקדמות נוספת. הרי, אין יותר מאשר רק לקוות. לא ברור כיצד עוד אפשר להתקדם אם לא על ידי האגו. זה הכוח היחיד בעולם שמניע את הכול, מנהל כל אטום וגלקסיות שלמות, כל אדם וכל הטבע הדומם, הצומח והחי .

כל דבר נעשה על ידי האגו שלנו. עם זאת, ב- 50 השנים האחרונות, מהכוח המקדם שדוחף אותנו להתפתח, ליצור, לבנות, הוא הפך ל"שד הרע" שלנו, לגידול סרטני שטורף אותנו. קודם אנחנו בנינו בעזרתו, אבל עכשיו הוא הפסיק לבנות, ובמקום זה התחיל להרוס.

כל המערכות שאנחנו יצרנו לטובת עצמינו – הטכנולוגיה, הרפואה, החינוך והתרבות, החלו לעבוד נגדנו ככוח שלילי. הרפואה, במקום לרפא אותנו, מנסה להרוויח על חשבוננו כסף. הטכנולוגיות הגבוהות מרעילות אותנו ואת הסביבה. מערכת החינוך מוחצת את ילדינו.

כך קורה בכל מקום, ולא ניתן לעשות עם זה שום דבר. הרי, אנחנו נמצאים באגו שלנו שהידרדר לגידול ממאיר והחל לטרוף את עצמו ואת כל מה שסובב אותו. לכן, הוא הורג את כל הגוף הזה, את כל האנושות.

כמובן, לאף אחד בעולם שלנו אין פתרונות למצב הזה. הרי, אם יש רק כוח אחד שפועל בטבע, מה אתה יכול לעשות נגדו? אין לנו שום דבר חוץ מהאגו שלנו. האגו מניע אותי, דוחף אותי קדימה, מקיף אותי מכל הצדדים, מלווה אותי מלפנים ומאחור – אני לא מכיר שום דבר חוץ ממנו. אני כולי בידיים שלו, ואיני יודע לאן הוא מוביל אותי. גם אם אנחנו מתקרבים לתהום, אני לא יכול לשנות שום דבר. ולכן אנחנו רואים שכל המדענים, הפילוסופים, הכלכלנים, נצמדים לעקרונות הישנים, כמו לפני שנים רבות, אף על פי שהעולם הולך ומתדרדר בצורה מהירה. ואף אחד אינו יכול לעשות שום דבר בקשר לזה.

השאלה היא, מדוע אנחנו, אלה שלומדים את חכמת הקבלה, בעלי הכוח הנוסף שמסוגל לעמוד נגד האגו, לא יוצאים ומסבירים לכולם על המתכון לגאולה? מדוע אנחנו לא מופיעים בכל כלי התקשורת, לא צועקים בכל הרחובות, לא מפיצים ספרים בכל פינה, לא ממלאים את העיתונים במאמרים שלנו? מדוע אנחנו לא עושים את כל זה? מדוע לא מארגנים מפגשים עם מדענים, עם פילוסופים, עם אנשי תרבות וחינוך מפורסמים?

אנחנו ארגנו כמה פגישות כאלה. אולם למעשה, התשובה היא פשוטה. אנחנו עם השיטה שלנו, עם ה"נקודה שבלב", לא מסוגלים להסביר לאחרים שיש כוח אחר כנגד האגו שלנו, שבעזרתו ניתן לתקן אותו. הם לא מבינים, לא מרגישים, לא מאמינים בקיומו של כוח כזה.

לא משנה, האם זה אנשים דתיים או חילוניים, הם לא יודעים שכוח כזה קיים. גם אם כתוב על כך בספר שנחשב אצלם קדוש, אין להם תחושה כזאת, אין שני יסודות. ולנו יש בפנים אגו ועוד נקודה אחרת שמושכת אותנו לכיוון אחר. הנקודה הזאת יכולה לספק לנו קשר עם הכוח החיובי, בנוסף לכוח השלילי. ואז אנחנו יכולים להתחיל במלחמה בין שני הכוחות הללו, ולהתחיל לתקן את כוח הרע על ידי הכוח הטוב, הרי, המאור של הכוח הטוב הזה מחזיר למוטב.

לכן, אין לנו שום אפשרות להגיע לאדם שאין לו תנאים מוקדמים בתוכו. הוא לא יבין אותנו ויחשוב שאנחנו מיסטיקנים, פנטזיונרים. זו הסיבה שאין לנו כל דרך אחרת להוכיח את צדקת דרכינו ושיטתנו, אלא על ידי דוגמה. בעל הסולם כתב שאנחנו חייבים להראות דוגמה שתשכנע את האנשים שזה אכן כך, שאנחנו הצלחנו! הם אינם מבינים כיצד זה קרה, אבל העובדות מדברות בעד עצמן.

אם אנחנו נצליח להראות דוגמה כזו, אז יהיה לנו מה לפרסם, על ידי מה לשכנע, עם מה לצאת אל העם. הרי, אי אפשר לגרום להרגשה כזאת. ודוגמה זו צריכה להיות לא רק בינינו, האנשים המיוחדים במשהו – אלא בהשתתפותו של הציבור הרחב, עם אלפי אנשים סביבנו שגם הם ידאגו לחיבור הכללי ביניהם. הם ירגישו שהפרס הוא בלהרגיש את כוח ההשפעה שמחבר בינינו ומעורר בנו חום ואהבה. לשם כך הם ירצו לעבוד כדי לוותר על האגו שלהם ולהתחבר אחד עם השני בצורה שווה.

לכן, הפעילות שלנו בכל התחומים תמיד תהיה מאוד פשוטה ומכוונת לאנשים פשוטים, כדי לחבר ביניהם ולטפל בהם עד שאנחנו ניצור דוגמה כזו שתהיה ברורה לכולם. אז אנחנו נוכל לפרסם אותה ובצורה כזאת להכיר לאנשים את השיטה שלנו.

הם לא יבינו את המשמעות העמוקה שלה. רק אלה שיצטרפו, ירגישו יותר ויותר את המקור של הכוח הטוב הזה. בצורה כזאת השיטה שלנו תיפתח לעולם. לכן אנחנו עושים צעדים כאלה גדולים וחשובים מאוד על מנת להראות לכל העולם את המהות של השיטה, את התוצאות של היישום שלה ולהביא דוגמה לאנושות.

אני מאוד מקווה שהדאגה הזו לציבור הרחב תעזור לנו להתחבר יחד עד למצב כזה שבמעמקי האיחוד החזק אנחנו נתחיל להרגיש את האש הפנימית, את כוח ההשפעה. הוא יתחיל להתגלות במרכז החיבור, במרכז הקבוצה, ואנחנו נרגיש אותו. והאנשים האחרים שיצטרפו אלינו, ושלא לומדים את חכמת הקבלה, פשוט ירגישו שהם מאושרים. הם ירגישו טוב, הרי, ביחסים הטובים ביניהם הם יקבלו מילוי לכל הרצונות והמטרות שלהם. זה ייתן להם תחושה של ביטחון, יפתור את כל הבעיות של החיים. האדם ירגיש שאצלו הכול בסדר – כל אחד בהתאם לרצונו.

נקווה שנוכל לשמש דוגמה לאנושות שממנה כולם יראו שאלו הן לא מילים ריקות, אלא אפשרות אמיתית למשוך את הכוח החיובי לעולם שלנו, ובעזרתו לתקן את היצר הרע על ידי זה שנהפוך אותו לטוב.

מתוך שיחה בסעודה, 23.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
"מפתח זהב" עבור האנושות
כבול בתוך האזיקים של חובות האגו
ללא בלמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest