דף הבית / המשבר ופתרונו / משפחה בעיר הגדולה

משפחה בעיר הגדולה

דעתו של ד. לאונטיב (D. Leontyev), דוקטור לפסיכולוגיה, פרופסור באוניברסיטה הממשלתית של מוסקבה: בין המשברים הרבים, אחד מהכואבים הוא משבר המשפחה. בכל המדינות הולך וגדל מספרם של האנשים הגרושים, במדינות המפותחות הוא עלה מעל 50%. העניין הוא, לא שהעולם מכחיש את חשיבותה של המשפחה, המשפחה עדיין רלוונטית, רק משמעותה ותפקידה בחיינו משתנים. המשפחה הופכת לפרויקט אישי המבוסס על בחירה אישית ואחריות של כל אחד מאיתנו. גברים ונשים מודרניים כבר אינם משתכנעים על ידי האמירה "כולם עושים את זה", חשוב לנו להבין לאיזה צורך אנחנו חייבים לחלוק את חיינו עם אדם אחר.

היום המטרה היא כבר לא אותה המטרה כמו קודם. המוטיבציה הכלכלית, משק הבית המשותף, שזמן רב היו המטרה העיקרית, כעת הפכו להרבה פחות רלוונטיים: גם גברים וגם נשים מסוגלים להיות לבד ולעשות קריירה מוצלחת. ה"סקס בעיר הגדולה" גם נהייה הרבה פחות מוגבל על ידי המסגרת המשפחתית. חינוך הילדים הוא נושא חשוב, אך לא כל משפחה מכוונת לכך. התפקיד של התמיכה הפסיכולוגית הופך להיות חשוב יותר ויותר במשפחה המודרנית. המשפחה בימינו היא לא מותרות: בעולם המורכב והמשתנה אנחנו זקוקים לתמיכה זו יותר מאי פעם. עם זאת, אנחנו פחות מוכנים לבנות את המשפחה, להשקיע זמן וכוח בפיתוח ובשימור שלה.

התייחסותי: בכל העולם, מסוף מלחמת העולם השנייה, מוזנח נושא החינוך של כמה דורות. ורק עכשיו, כאשר המשבר התפתח בהיקפו וביטויו, מהמשבר המשפחתי למשבר הכללי, אנחנו רק מתחילים לחשוב שצריך לנקוט בצעדים מסוימים. ובאיזו פעולה לנקוט, אנחנו לא יודעים משום שאנחנו בעצמינו נמצאים במשבר, ומשום שהעולם השתנה ואנחנו לא נמצאים בתיאום איתו, ולכן אנחנו לא מסוגלים לפתור אף בעיה. יש כאן רק פתרון אחד – לאמץ את שיטת החינוך האינטגרלי עכשיו או אחרי עונשים כבדים.

ידיעות קודמות בנושא:
משפחה, תא חי של הגוף החברתי
משבר המשפחה
תחיית המשפחה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest