דף הבית / כנסים / המעבר אל העולם הגלובלי

המעבר אל העולם הגלובלי

חכמת הקבלה מתחילה להתגלות רק עכשיו, לאחר אלפי שנות הסתרה. אנחנו רואים שבעולם המודרני שלנו הכול משתנה במהירות מסחררת. הבעיה היא לא מהירות ההתפתחות, אלא האיכות שלה.  כעת התחילה התפתחות מאיכות אחרת לגמרי.

בעבר כולנו התפתחנו ברצון האגואיסטי שלנו שהלך וגדל בהדרגה, והיה ברור לנו שבעתיד יהיה אותו הדבר כמו קודם, רק בקנה מידה גדול יותר. אולם עכשיו אנחנו נקלעים למצב שבו ההתפתחות לא סתם מוכפלת ומואצת, אלא הופכת להיות גלובלית.

עד היום, כל חלק של המערכת התפתח באופן עצמאי, ולכן איכשהו הסתדרנו עם כל חלק. אך ההתפתחות במערכת הגלובלית הכללית, שבה כל החלקים מחוברים זה לזה, מתבצעת בצורה שונה לגמרי. אנחנו מטבענו איננו מסוגלים להסתדר עם בעיות מסוג זה, מפני שבתוכנו אנחנו אגואיסטים ואינדיבידואליסטים ואין לנו גישה גלובלית והרגשה גלובלית. לכן איננו מסוגלים לעסוק במערכת אינטגרלית.

גם בטכנולוגיה קיימים שני סוגי המערכות האלה: מערכות סיפרתיות (דיסקרטיות) ומערכות אנלוגיות. ההבדל ביניהן הוא עצום. בתחילת דרכי המקצועית, חקרתי מערכות שונות בגוף האדם וראיתי עד כמה עצום ההבדל ביניהן. חלק מסוים מהמערכות עובד בצורה דיסקרטית, מסוגרת, אך לאחר מכן, כשהכול מתחבר יחד, הכול פועל בצורה אנלוגית, באופן אינטגרלי.

אנחנו יודעים לחקור וליצור מערכות דיסקרטיות; לפי העיקרון הזה בנויים כל המכשירים שלנו. אולם איננו מסוגלים להסתדר עם מערכות אינטגרליות. איננו מבינים אותן, מאחר ובתוכן ההתחלה והסוף מחוברים יחד. המערכת אינה עובדת בצורה רציפה מההתחלה עד הסוף, אלא הכול מתנהל בו זמנית.

חכמת הקבלה עוסקת במערכות גלובליות ואינטגרליות, ובכך היא משלימה את כל יתר המדעים הקיימים, שחוקרים מערכות דיסקרטיות מבודדות. לכן דווקא עכשיו היא מתגלה, כדי שנדע כיצד לשרוד בעולם הגלובלי שמתגלה בפנינו.

מתוך הרצאה בפריז, 01.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להתעורר במימד חדש
לגדול ולזכות לתואר "אדם"
העולם שאליו נולדת האנושות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest