דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המטרה של תעשיית התרופות: שהאנשים הבריאים ירגישו את עצמם חולים

המטרה של תעשיית התרופות: שהאנשים הבריאים ירגישו את עצמם חולים

מחקר: ברפואה אנו עדים להופעה קבועה של שיטות אבחון וטיפול חדשות, לתרופות וחומרים פעילים מבחינה ביולוגית. הם מתייחסים למחלות ידועות, אבל כדי לקדם אל תוך השוק דברים חדשניים, יש צורך "לגלות" מחלות שהיו בלתי ידועות לפני כן. או להצהיר על בעיה שקודם לכן לא נחשבה למחלה כלל.

המטופלים הפוטנציאליים הם בו זמנית גם קונים פוטנציאליים, לכן, יחד עם המחלות האמיתיות מתגלות יותר ויותר מחלות בדויות. העיקר, זה למצוא את התסמין המתאים, ואז לשכנע את האנשים שיש להם פתולוגיה כלשהי.

לפי העיתון הבריטי הרפואי The British Medical Journal, היום יש יותר מ- 200 מחלות "מפוברקות". ביניהן קמטים, התקרחות, צלוליט, היווצרות דונג באוזניים, אלרגיות של המאה ה- 21, מחלות שאינן קיימות כלל, פרשנות מורחבת מכוונת של מחלות. כתוצאה מכך, האנשים מוציאים סכומי עתק כדי לרפא מחלות מדומות שאותן מקדמים במרץ רב.

למחלות המומצאות מתווסף גם אוסטאוכונדרוזיס, ברפואה זה מסמן מחלות נדירות של עצמות ומפרקים אצל ילדים.

הדוגמה הבולטת של מחלה מדומה היא הצלוליט. הצלוליט האמיתי, זוהי דלקת סיבית תת עורית. ומה שבדרך כלל מסתתר מאחורי הצלוליט, זאת פשוט ייחודיות קוסמטית של שומן תת עורי אצל נשים.

מאבחנים את מחלת הכלמידיה בכל צעד ושעל ומטפלים בה במכשירים יקרים (Chlamydia היא מחלת מין, הנגרמת על ידי החיידק Chlamydia trachomatis הפוגעת באיברי המין ובלחמית העין).

לדוגמה, הפאניקה המופרזת בשנת 2009 על ידי ארגון בריאות הציבור הלאומי הרוסי עם שפעת החזירים – רק ברוסיה נמכרו 13 מיליון קופסאות של התכשיר Theraflu.

לעתים קרובות, ממציאים מחלות חדשות לצעירים בעלי אמצעים, אנשים בריאים יחסית. לרשימה העולמית של מחלות מפוברקות התווספו "הפרת תפקוד של הצינור הגרוני", "מחלת האבנים בכליות בשלב של עד היווצרות אבנים", "פסולת בגוף", "זיהום המעיים". לקדמת הבמה עולה אבחון מוקדם של אוטם שריר הלב, דלקת ריאות, דלקת קרום המוח – על אף שעד שהן לא מתממשות, לא יכול להיות שום אבחון מוקדם!

בדיחה פופולרית, שאין אנשים בריאים, יש רק אנשים שלא נבדקו מספיק. לעתים קרובות, את תופעת הלוואי מתרופה מסוימת רואים כהופעה של מחלה חדשה.

בהמצאת מחלות מובילה ארה"ב, בעיקר באבחונים של מחלות פסיכיאטריות – סינדרום היפראקטיביות אצל ילדים, וכולי.

הערה: כל עוד האגו "ינהל לנו את המופע", אז "ירפאו" אותנו, ממה שלא יהיה, רק לצורך הרווחים האישיים. העסק הכי מלוכלך הוא בחלוק הלבן!

ידיעות קודמות בנושא:
שרותי הבריאות לטובת הכיס הפרטי
בריאות או עושק?
מנהלת ארגון הבריאות העולמי מחקה את הרפואה המודרנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest