הכל תלוי בי!

laitman_2009-08_2955-70.jpg

שאלה: אתה אמרת שהכל תלוי באדם. מה תלוי בי, ורק בי בכנס שמתחיל מחר?

תשובתי: ידוע לנו מחכמת הקבלה שכל המציאות נמצאת בתוך האדם, וחוץ מהאדם לא קיים שום דבר. כל מה שאני מתאר לעצמי שקיים מחוץ לי – קבוצה, בורא, כל המציאות – הכל נמצא בתוכי ורק נדמה לי שהוא חיצוני, רחוק ואפילו מנוגד לי.

המטרה שלנו היא לחזור למצב הנכון, האמיתי, לגלות את המציאות האמיתית ואת מי שממלא ומחזיק אותה. בתוך אותה המציאות עלינו להשיג איחוד, רק כך נגלה את היוצר של המציאות הזו, המנהל אותה.

אם הכל נמצא בתוכי, והכל תלוי בי, אז מה זה הכנס הזה וכל ההתכנסויות האחרות, הקבוצות, הפעולות שלנו? זו הצגת הכוחות שלי.

הבורא נותן לי אפשרות לאחד אותם. כל מי שיגיע, משמעו, שהוא קיבל אפשרות מיוחדת להתאחד דווקא עם הכוחות האלה, עם התכונות האלה שבתוכו. אנחנו קרובים לתיקון, למצב שבו אני יכול לתקן את הקשר שלי עם כולם. בהם, לא תלוי דבר. רק אני מנהל את כל המערכת הזו, את כל התוכנית הזו. ורק בי תלוי מה יקרה.

אם אני לא נמצא במצב כזה, סימן שאני נמצא במדרגה נמוכה יותר. ואז מדאיג אותי, שהכל תלוי לא רק בי, אלא גם באחרים. אני מתחיל לדאוג, כדי שהם יחשבו וירצו את המטרה בדיוק כמוני, כדי שאנחנו נהיה באיזשהו קשר בינינו, בכדי שמתוך הקשר, או בהעדרו או אפילו מדחייה שנרגיש זה כלפי זה – אנחנו נבקש תיקון, כמו במעמד הר סיני. כמו שכתוב: "אם אתם מקבלים התורה, מוטב. ואם לאו, שם תהא קבורתכם".

עכשיו אנחנו נמצאים בדיוק במצב זהה. עלינו רק לרצות להתאחד, כי הרי אנחנו בעצמנו לא מסוגלים לבצע שום פעולה – לא לטובה ולא לרעה. כל הפעולות נעשות מלמעלה, כמו שנאמר: "אין לך עשב ועשב מלמטה שאין ממונה עליו מלמעלה, ושומר אותו, ומכה אותו, ואומר לו גדל". כל השינויים מגיעים מלמעלה. עלינו רק לדרוש תיקונים. העיקר היא הדאגה לאיחוד הכללי, ובו אנחנו נגלה את תכונת ההשפעה הכללית ונרגיש את הבורא. כי חכמת הקבלה היא גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה.

זה לא ריאלי לעשות זאת לבד, אבל ביחד – זה קל!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.02.2010

One comment

  1. It's veri good wat I read in your sit 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest