דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / זוהר – אור של גמר תיקון

זוהר – אור של גמר תיקון

מיכאל לייטמן

אנחנו לא מרגישים שאנחנו נמצאים במערכת מיוחדת. פעם סיפרו בחדשות על מערכת אזעקה בבורסת היהלומים: קרני אור בלתי נראים לעין, חודרים דרך כל הבניין, אבל אינך רואה שבבניין קיימים גלי קשר. כך גם אנחנו קיימים בתוך מערכת רוחנית. אנחנו כבר נמצאים בתוכה, אנחנו חלקים ממנה, אנחנו מביאים אותה לידי פעולה, והיא אותנו.

המערכת הזו קיימת, חיה, ויש בה אור המגיע מפרצוף אריך אנפין שבעולם האצילות, ממדרגה גבוהה מאוד של גמר התיקון שלנו. האור הזה נקרא "זוהר".

לכן הזוהר הוא לא ספר, אלא מדריך הפעלה – כיצד להפעיל את השפעת האור הזה, שמגיע אלינו מגמר התיקון, בכדי שהוא ישפיע עלינו וימשוך אותנו אחריו, אל אותו המצב של גמר התיקון. מדריך ההפעלה הזה גם כן נקרא "זוהר".

במקורות הקבליים האמיתיים והמקוריים, כשמתכוונים לספר הזוהר, לא כתוב "ספר הזוהר", אלא פשוט "הספר", כי מובן לכל שאין ספר אחר. כל שאר הספרים לא נחשבים לספרים. חשוב מאוד להבין שזה לא סתם ספר. "ספר" פירושו "גילוי". זה בדיוק מה שמתרחש בזמן המפגש שלנו עם ספר הזוהר.

אפילו כשהאדם סתם קורא, מסתכל ושומע, כיצד קוראים את הספר הזה, מבלי להבין ולדעת משהו משתנה בו, למרות שאין הוא תופס מה בדיוק משתנה. אני מקבל מאנשים המון תגובות מהסוג הזה.

בואו נמשיך לקרוא אותו עם הכוונה שכולנו יחד, כי הרי התיקון אפשרי רק בקשר בין בני האדם. אז בקשר בינינו אנחנו נגלה את הכוח העליון, את הבורא. אנחנו לא סתם קוראים בספר הזה, אלא מפעילים מערכת, בכדי שהיא תתגלה לנו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 19.02.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest