דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכול תלוי רק בך! (למתקדמים)

הכול תלוי רק בך! (למתקדמים)

thumbs_gruppa_serdze_100_wp.gif

שאלה: כתבת, שאפילו הסביבה עצמה אינה העיקר, אלא היחס של האדם כלפי הסביבה. כלומר, לאדם יש אפשרות לשפר את יחס הסביבה כלפיו בהתאם להשקעתו באותה סביבה ואז הוא יקבל את מה שדרוש לו כדי להתקדם.

שאלתי היא, מה אני צריך להסיק אם יחס "הסביבה" (היצור הרוחני "האדם הראשון") אלי הוא "לא טוב"?

תשובה: אתה תמיד מקבל ממערכת "האדם הראשון" בהתאם ליחס שלך כלפיה. אתה מקבל ממנה במידה שבה אתה מסוגל להידמות לה, והקבוצה מהווה רק ייצוג גשמי שלה.

שאלה: על ידי אילו פעולות ניתן לשפר את יחס הסביבה כלפי? איך עלי להשקיע בסביבה שמורגשת כ"עוינת"?

תשובה: רק בשינוי היחס שלך כלפי הסביבה אתה תקבל ממנה את מה שאתה צריך לצורך גדילה רוחנית, בלי שום קשר אליה. הכול תלוי אך ורק בך.

לינק מקוצר למאמר: https://laitman.co.il/Jtr5o

6 comments

  1. כל המציאות נתפסת בעיני המתבונן. יותר נכון באופן היחס שלו למה שנגלה לפניו בחושיו. אז "אין עוד מלבדו" ו"טוב ומיטיב" נכנס בגדר אמונה פשוטה או הנחה לא מבוססת? ונגיד שקיבלתי זאת- איך להתמודד עם העובדה שכל הרע שנתפס אצלי הוא מהיחס שלי לבורא? כאילו אני לבד במציאות רעה שאני יוצרת ואין מנוס. ואז אומרים לבקש תיקון היחס אבל ממי לבקש?

  2. איך מתמודדים עם הרגשות שבאות לפעמים שפשוט לא מתחשק לחיות יותר? בזה הבורא מחזק אותי? הרי אין בחושיי שום אחיזה בו.

  3. תופשים ביד ספר שמעתי וקוראים, ומתחברים. ומרגישים רצון לחיות. הרגשות שבאים אליך , עליהם את מספרת, באים מצד הרצון לקבל, ובזה נלחמים עם שמעתי.

    שכן אם מפשיטים את כל מאמרי שמעתי כולם עוסקים בענין אחד הרצון להשפיע מול הרצון לקבל.

  4. עלה במחשבה

    בתפילה נאמר, "יהי רצון".

    כנגד המילה "רצון" בעברית עולה המילה "will" באנגלית, שהוראתה כפולה, בהופעתה לפני הפועל, היא יוצרת משמעות בהוראת עתיד.

     "יהי רצון" תורגם לאנגלית =

    1) will = בהוראת עתיד  = יהי

    2) will = רצון

  5. ממי שאמר "ויהי"

  6. "להציל את ווילי"

    מסכת עבודה זרה, פרק ראשון,ע"ב

    והקדוש ברוך הוא יושב ומשחק … יושב ומשחק עם לויתן, שנאמר:"לויתן זה יצרתי לשחק בו"!…

    אמר רבי לוי:כל הפוסק מדברי תורה ועוסק בדברי שיחה- מאכילין לו גחלי רתמים…

    אמר ריש לקיש: כל העוסק בתורה בלילה הקדוש ברוך הוא מושך עליו חוט של חסד ביום, שנאמר:"יומם יצוה ה חסדו ובלילה שירה עמי", מה טעם יומם יצוה ה חסדו- משום דבלילה שירו עמי. איכא דאמרי, אמר ריש לכיש: כל העוסק בתורה בעולם הזה הדומה ללילה- הקדוש ברוך הוא מושך עליו חוט של חסד בעולם הבא הדומה ליום, שנאמר:" יומם יצוה ה חסדו"וגו. אמר רב יהודה אמר שמואל, מאי דכתיב: "ותעשה אדם כדגי הים כרמש לא מושל בו" למה נמשלו בני אדם כדגי הים? לומר לך: מה דגים שבים – כיון שעולין ליבשה מיד מתים, אף בני אדם- כיון שפורשין מדברי תורה ומן המצות מיד מתים".

    בברכת הליכה למעלה מהדעת (ראי,מאמר יג: ענין רימון\מאמר יד: מהו רוממות ה\שמעתי\רבש)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest