דף הבית / נשים / הכול תלוי ברצון

הכול תלוי ברצון

img_5652_cr.jpg

שאלה: באחת מהפעמים ששאלו אותך אם יש כיום נשים מקובלות, ענית שבימינו אין, אבל נקווה שיהיו. אני מבינה מדבריך שגם אשתך, שאמרת לא פעם שאתה חב לה את כל מה שהשגת, אינה מקובלת. הדבר מעלה בי שאלה כאובה: האם אישה שתקדיש את כל חייה לתמיכה בבעל ולהפצה (שזאת הדרך היחידה להתקדמותה, לפי דבריך) לא תגיע להשגה רוחנית? (לא לפרסום: אני מאוד מבקשת שתתייחס לשאלתי מאחר וזו שאלה של חיים ומוות עבור נשות תלמידיך שכל עולמן הוא המטרה הרוחנית).

תשובה: כמו שאת רואה אני לא מתבייש בכלום, וגם לא בפרסום כל שאלתך. כל אדם מקבל את התכונה הרוחנית שלו, לא משום שהוא משרת את המקובל, אלא במידה שיש לו רצון לקבל את התכונה הזאת, כלומר "בשביל מה אני משרת". אין כפיה ברוחניות.

אם אין רצון לרוחניות או שמלכתחילה המטרה היא רק לעזור ולתמוך במקובל, המרחק הפיזי או הקרבה לרוחניות לא קובעים שום דבר ברוחניות. כך היה עם הרבה נשות מקובלים, גם אצל בעל הסולם וגם אצל הרב"ש.

אשתי עזרה ועוזרת לי המון בעבודה שלי, ואני מאד מודה לה. אבל היא הסתפקה במודע בעזרה לרב"ש ולי, ולא רצתה להיות תלמידה. זו בחירתה. בכל זאת מגיע לה המון והיא תזכה לכך! היא רצתה להישאר "חופשייה" ואינה רוצה שום פרסום. חייה נסובים סביב הילדים והנכדים. זו בחירתה, ועל עזרתה לי – תודה!

6 comments

  1. אביב מעיין

    אישה יקרה שלום,

    בך ובנשים כמוך תלוי כל העתיד שלנו. אני מרגישה חזק מאד שלכולנו יהיו הפתעות בענין הזה. תמשיכי בדרכך ויהיו נשים מקובלות. אני כמוך מרגישה שזאת המטרה שלי. להיות מקובלת. זה לא קל אך אני מאמינה בזה בכל ליבי. אני לא נשואה ועוסקת בהפצה בדרכי. גם, לא לשכוח שאנו מגיעים לבורא בדרכינו ובהשגתינו…. לכי על כל הקופה. באהבה

  2. זהר בא/ הסולם/ ויהי בחצי הלילה/ אות צג,  צז – ק

    צג) ויהי בחצות הלילה וה' וגו': ר' חייא ור' יוסי היו הולכים מאושא ללוד, והיה ר' חייא רוכב על החמור…

    צז) עד דהוו אזלי רמש וכו' : בעוד שהיו הולכים החשיך הלילה, אמרו מה נעשה, אם נלך כבר החשיך הלילה, אם נשב במקומנו. הרי פחד הוא. סרו מן הדרך, וישבו תחת אילן אחד. וישבו והיו אומרים דברי תורה, ולא ישנו.

    צח) בפלגות ליליא חמו וכו': בחצות לילה, ראו אילה אחת, שעברה לפניהם והיתה צועקת, והרימה קולות. שמעו. קמו ר' חייא ור' יוסי והזדעזעו. שמעו קול אחד המכריז ואומר, נעורים קומו, ישנים העירו. עולמות, הכונו לפני אדוניכם. כי אדוניכם יוצא לגן עדן, שהוא היכלו, דהיינו המלכות, להשתעשע עם הצדיקים. שכתוב, ובהיכלו כולו אומר כבוד.

    צט) א"ר חייא וכו': אר"ח, עתה חצות לילה ממש. וקול זה, ששמענו, הוא קול היוצא ומחלחל האילה של מעלה, שהוא המלכות, ושל מטה. שכתוב קול ה' יחולל אילות. אשרי חלקנו שזכינו לשמוע את זה. (ועי' ויגש י"א ד"ה ביאור, ותבין משם את המאמר הזה).

    ק) ותא חזי רזא וכו': ובוא וראה, סוד הדבר הוא, בשעה שקב"ה נגלה על הגן, מתאסף כל הגן, דהיינו כל הצדיקים שבגן, ואינו נפרד מעדן, שהוא החכמה, ומעדן יוצאים עינות, דהיינו הארת החכמה, לכמה אורחות ושבילים (עי' ביאורם בב"א דף רנ"א ד"ה נחית) להשגת הצדיקים. וגן הזה נקרא צרור החיים, ששם מתעדנים הצדיקים מהארת העולם הבא. ובשעה ההוא הקב"ה מתגלה עליהם.

  3. הדס מהקבוצה הוירטואלית

    הנה דוגמא לאשה שהייתה מקובלת:

    ברוריה אשתו של רבי מאיר בעל הנס שהייתה פוסקת ומלמדת תורה,

    הייתה בדרגה גבוהה יותר מרבי מאיר.

    ר' עקיבא כותב על נשים צדקניות שבזכותן תגיע הגאולה…,

    אני מניחה שכולנו כבר יכולות להבין: כגודל ההשתוקקות כך גודל ההשגה.

    ואשה לא צריכה רק להפיץ, היא צריכה גם ללמוד ולתמוך בבעלה וללמוד איתו בנוסף.

    הרב אומר את זה כל הזמן: אשה עוברת את אותה הדרך שעובר הגבר.

    ואני מברכת על כל אישה שלומדת את החוכמה ושואלת שאלות מבררת ומתקנת עצמה.

    זה הדבר הכי טוב שיכול להיות.

  4. ומה בקשר לנשים אחרות בבני ברוך?

  5. למה אתה מתכוון, מגיע לה המון והיא תזכה לכך?

    מגיע מה? תזכה למה?

  6. רינת: ברור תלמידת חכמים?

    "תלמידת בינה "

    …,"שחכם נקרא הקב"ה. ותלמידו, היינו שלומד מפי הקב"ה" (מאמר קה.\ ממזר תלמיד חכם קודם לכהן גדול עםהארץ\שמעתי\רבש)     *כדי לא להוציא מההקשר הכתוב, כדאי לקרוא המאמר ממקורו!

    עניין ברוריה דורש ברור,כדאי לעיין במקורות הבאים (אשמח לצרפם ,לבקשתך) ובמיוחד התיחסות רשי לברוריה במסכת עבודה זרה.

    המקורות:                                                                                     מסכת עירובין נג, ב ("באיזה דרך ללוד")                                      מסכת ברכות , ו (רשעים לתשובה ולא לכליון)                              מסכת פסחים סב(ברוריה תלמידת חוכמה)                                  תוספתא כלים במ, פא ו(מכריעה במחלוקת)                               מדרש משלי לא,י( הצדקת הבורא, אמונה למעלה מהדעת)            מסכת עבודה זרה, יח,ע"ב (התיחסות רשי: למעשה ברוריא-"סופך להודות לדבריהם")

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest