דף הבית / משבר עולמי / היכן את, אירופה המשותפת?

היכן את, אירופה המשותפת?

מאמר דעה של Daniel Innerarity, פילוסוף: שלטון – זוהי היכולת לקבוע את סדר היום ולכפות (על ידי כוח, ערמומיות או הוכחות) את ראיית העולם שלך. באיחוד האירופי משתתפים בפעולות אילו כל חברי האיחוד. משבר גוש האירו הביא להתפרקות האיחוד החלש, שנוצר סביב מטרות וחששות משותפות כאלה ואחרות. האיחוד התברר כחסר יציבות והתערער מקולן הרם של מדינות מסוימות. לא יצליחו להתגבר על המשבר בתשתית של האיחוד האירופי, עד שלא יצליחו לשכנע את כל חברי האיחוד בכך, שהמדינות החברות באיחוד כבר אינן אוטונומיות, אלא מחוברות ביניהן, ולכן מוכרחות לפעול בשיתוף פעולה, כמו גוף אחד.

להכרה והקבלה של החובות הללו, חייבת להיות הרגשה של שייכות, שאותה שום גורם ראשוני היסטורי ושום מוסד אדמיניסטרטיבי לא מסוגלים לספק.

האיחוד האירופי מייצג קריאת תיגר לרעיון שמדינה לאומית היא הצורה היחידה של שותפות עצמאית פוליטית. הקיום הלאומי העצמאי אינו מהווה דרישה עבור דמוקרטיה או עבור שיתוף פעולה. הניסוי הדמוקרטי האירופאי מסתכם בניסיון לחלק באופן הוגן של הזכויות והחובות, את ההוצאות וההכנסות, אולם ללא הביטחון שבתוך כל לאום ההתנהגות תישאר בסגנון הישן.

היווצרותה של אירופה תתרחש לא רק דרך רפורמות של מוסדות ממשלתיים, אלא גם דרך פעולות משותפות. הממשלות יאלצו להסכים עם העובדה, שהנציבות האירופית תקבל סמכויות גדולות.

התייחסותי: הגישה האגואיסטית של כל מדינה לאיחוד האירופי קורעת את האיחוד לחלקים, והוא מתקדם במהירות לעבר מותו. ההצלה היא רק באינטגרציה אינטנסיבית. אולם זה אפשרי רק בתנאי שניתן יהיה לחנך את חברי האיחוד ברוח האחדות. היעדרות גישה זו תוך הקמת האיחוד האירופי גרמה לכל הבעיות שלו. אולם החיסרון הזה לא תוקן עד היום. מוכרחים להכניס את החינוך האינטגרלי לאיחוד האירופי, או שנהיה עדים לקריסתו הרועמת…

ידיעות קודמות בנושא:
אירופה צריכה להספיק להתאחד
העתיד של אירופה הוא באינטגרציה
אירופה מתאחדת?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest