דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / המחתרת של הפטריות

המחתרת של הפטריות

דעה: (א. צ'וליקוב, דוקטור למדעים פיזיקאליים ומתמטיים): הפטריות ניזונות מחומרים אורגניים שאותם מכינים צמחים וחיות, הם משתמשים בשביל זה בעלי שלכת וגזעי עצים מתים. בזכות הפטריות, השאריות האורגניות של החיות והצמחים המתים נכללות במחזוריות החומרים.

הפטריות מפרקות את החומרים האורגניים למרכיבים פשוטים, שאותם אחר כך יכולים לעכל החיות והצמחים, בלי זה החיים על כדור הארץ היו נעצרים, בשל מחסור במרכיבים המייצרים חומר חי.

כל העצים והשיחים קיימים במגע קרוב מאוד עם הפטריות. קורי התפטיר (סבך קורים שהוא, למעשה, גוף הפטרייה עצמה) העדינים שזורים מסביב לשורשים הדקים של העצים והדשא, או שחודרים פנימה וסופגים חומרים מסוימים הנחוצים לקיומם. והפטריות מצידן מספקות דרך התפטיר חומרים לצמחים הירוקים הנדרשים לצמיחתם.

ההשתלבות של השורשים וקורי התפטיר יוצרים מיקוריזה (mycorrhiza – הדדיות בין התפטיר של הפטרייה לבין שורשי הצמח), מה שמאפשר לצמחים להגדיל את השטח של השורשים הסופגים מים וחומרים מינראליים בכמות הנדרשת מהקרקע, אפילו אם הכמות שלהם בקרקע היא קטנה, והפטרייה מקבלת פחמימות מאותו הצמח.

הפטרייה משמשת כמעין "דוור" – היא מקשרת בין צמחים מסוגים שונים, וחלק מהחומרים האורגניים המסונתזים בצמח אחד יכולים לעבור לצמח אחר.

אם מסביב לשורשים של הצמח אין אדמה עם פטריות, הצמח מת.

משתמשים בפטריות בדשנים כימיים, אפילו אם בקרקע יש כמות מספקת של חומרים חיוניים, אבל הם לא באותה הצורה שהצמח יכול לספוג אותם, הפטריות מעבדות את החומרים האלה לצורה הנכונה.

הערה: חוץ מהרשת של הפטריות, יש הרבה מתווכים ומנצחים בקשר של כל הקיום, הרי הקשר שלהם לא מסתפק רק בהעברת החומרים המזינים, אלא במידע מלא על כל המערכת.

ידיעות קודמות בנושא:
הטבע מחלק לזוגות את החרקים והצמחים
בואו נהיה דומים לפטריות…
הקשר הגלובלי בעולם הצומח

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest