דף הבית / חינוך, ילדים / פיתוח המודעות וחברה מודעת

פיתוח המודעות וחברה מודעת

שאלה: האם החברה שלנו היא חברה מודעת? מהי אותה המודעות של החברה? חברה מודעת זה אומר לדעת להגיב לאירועים מסוימים במקום הנכון ובזמן הנכון, לשמור על צדק בחברה ולמנוע בלבול, לקבל החלטות ולהעריך את השלכותיהן בצורה רציונלית ומודעת, להרגיש אחריות על הכיוון של התפתחות החברה, להשפיע על חיי החברה באמצעות צורות שונות של השתתפות.

הבעיה היא, ההבדל בין "לדעת" ו"להיות מודע". "לדעת" – פירושו להיות בעל ידע בנושא מסוים, ולא בעל תואר אקדמי. "להיות מודע" – פירוש הדבר להבין מה הוא הידע הנרכש, מהיכן הוא מגיע, את מי ואת אילו מטרות הוא משרת.

אדם מודע מתחנך במשפחה ובבית ספר עם מודעות מפותחת. משפחה מודעת, זו משפחה שספגה בצורה הנכונה את הערכים של החיים ומעבירה אותם לילדיהם, היא מעורבת בחיי הילדים, בוחרת במסלול החינוך שלהם, מחנכת בהם את השליטה העצמית והיכולת לראות, לקבל ולתקן את השגיאות. החברה של אנשים שהתחנכו בדרך זו היא "חברה מודעת".

בית ספר עם מודעות מפותחת יודע מה ואיך ללמד, והעדיפות של החינוך היא בפיתוח המודעות.

התייחסותי: בחינוך של האדם, עלינו לחנך אותו לכיוון המטרה של הטבע, שאליה, בהכרח או בהסכמה, אנחנו מתקדמים. אם האדם יקבל את הידע ואת החינוך המכוונים אותו לטבע, הוא לעולם לא יעשה טעויות, ויגיע להתפתחות הטובה ביותר שלו ולהצלחה המרבית.

ידיעות קודמות בנושא:
האקולוגיה של העולם הפנימי
הסביבה קובעת את התודעה
חינוך המבוגרים הוא המפתח במאה ה-21

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest