דף הבית / כלכלה / כסף / החלק הראשון נגמר. מה הלאה?

החלק הראשון נגמר. מה הלאה?

הגענו למצב כזה, שבו סיימנו להרכיב את מערכת הקשרים האגואיסטית הגלובלית והאינטגרלית. חיברנו את הכול, עד כמה שאפשר: כל הבנקים, התעשייה, המסחר. סגרנו את המעגל. ודאי שהפעולות האלה נגרמו על ידי מוטיבים אגואיסטיים, על ידי הבריחה מהייסורים, על ידי הרצון לקבל כסף, כבוד, שליטה.

וכשסיימנו לעשות את זה, מתחילים להתגלות שיבושים בתוך המערכת האגואיסטית הגלובלית והאינטגרלית הזאת. והם שמביאים אותנו להרגשת המשבר. עכשיו אנחנו צריכים לבצע פעולות בהתאם לשיטת הקבלה, להשתדל לבצע תיקונים ביחסים בינינו וביחס שלנו לעולם. על ידי זה אנחנו נעלה מ"ן, תפילה, ואז יתגלה האור המחזיר למוטב, שיבצע בתוכנו שינויים, לכל אחד בתוך האגואיזם הפרטי שלו, וישנה את היחס שלנו לאחרים. כלומר, הוא יביא אותנו להתאמה לאותם התנאים שמתגלים לנו ברשת הגלובלית הזאת, כדי שאנחנו נתאים אליה יותר ויותר.

וכך זה יהיה בכל פעם: הרשת תתגלה כגלובלית יותר ואינטגרלית יותר, ואנחנו נצטרך בכל פעם לעבוד יותר ויותר כדי להשפיע על הכוח העליון, כוח התיקון, שיתקן אותנו בהתאם לרשת הגלובלית.

כל הזמן יתגלה בינינו כוח ההשפעה, וכל אחד מאיתנו יצטרך לדאוג להתאים את עצמו לכוח הזה. בהתחלה הבורא מגלה אותו מצידו, ולאחר מכן אנחנו עצמנו משתנים בהתאם אליו.

אך אם גילוי הרשת הזאת אינו מלווה בהתקדמות העצמית שלנו, אנחנו מרגישים אותו כמשבר. והמצב ילך ויחמיר, עד שלגמרי לא נוכל להתפרנס זה מזה. ועל זה הרי מושתתים כל החיים שלנו. המצב יכול להגיע עד כדי כך שפשוט לא יהיה לנו במה להאכיל את עצמנו, וזה יחייב אותנו למצוא פיתרון.

ואת כל זה צריך להסביר מנקודת מבטה של חכמת הקבלה. אחרת האנשים לא יוכלו למצוא את ההסברים בעצמם. בהתחלה הם ייתקלו במשבר הזה ולא ידעו מה לעשות איתו. חוץ ממלחמה, אין לאנושות פתרונות אחרים. הרי כדי לדעת לפחות במקצת כיצד להפעיל את המערכת בצורה נכונה, האדם צריך לעבור שינויים פנימיים, אפילו לא גדולים, מינימליים, בהתאם לרשת הגלובלית.

לכן המקובלים חייבים לבוא מהצד ולייעץ לנו. כך זה גם היה בימי קדם, כשהנביאים והמקובלים יעצו לעם כיצד לנהוג

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 02.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האם האדם הוא בעל הבית של העולם?
אי אפשר לחייב את האדם להפוך להיות אדם
המשבר הזה הוא "אצבע אלוקים"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest