דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים הם שינויים

החיים הם שינויים

laitman_2010-12-12_9524-70.jpg

שאלה: כיצד ניתן להשׂיג את המציאות האמיתית, אם "החוקר" כל הזמן משתנה, וכל כְלֵי המדידה שלו משתנים?

תשובתי: מה ההבדל אם אני חוקר עולם שכל הזמן משתנה ואני לא, או שהעולם הוא קבוע ואני כל הזמן משתנה? ואם גם זה וגם זה לא משתנים? אז אני בכלל לא יכול לומר שום דבר אודות העולם, לא יהיו לי אמצעים לשינוי.

הרי שינוי אפשרי רק בין שני פרמטרים משתנים, על הבסיס של היחסים שלהם זה לזה. אני מודד איזשהו יחס ביניהם, והוא הופך עבורי לקנה מידה. ואם קנה המידה הזה מקובל עליי אני כבר מודד את כל השאר.

ישנם שני פרמטרים שאינם שווים זה לזה, שתי נקודות במרחב. אני מודד את היחס ביניהם, הקובע את השוני וההבדל ביניהם, ומקבל אותו בתור קנה מידה: נניח מעלה של טמפרטורה או 10 סנטימטר. ובעזרת קנה המידה הזה אני מודד עכשיו את כל שאר התופעות.

התחלתי מזה, שגיליתי איזה הבדל, ועכשיו על בסיס ההבדל הזה, אני מתכוון למדוד את כל שאר ההבדלים בין התכונות, הכוחות, המקומות במרחב, הרצונות. לא חשוב, בין מה ומה, אך אני תמיד מודד הבדלים, שינויים. ואם השינויים לא קיימים, אז לא ניתן למדוד שום דבר, אני פשוט אאבד את כל ההרגשות.

אם לא יתרחשו עכשיו שום שינויים, העולם פשוט יקפא עבורי, ימות, ואני אאבד את כל ההבנה, ההכרה, ההרגשה, כאילו שאין כלום.

כל החיים שלנו, זה לא הרגשה של מצב מסוים, אלא הרגשת השינוי ממצב אחד לשני. ואם השינויים בין המצבים נקראים חיים, אז יוצא, שיכולות להיות אצלי שתי צורות חיים: צורה אחת, כשהחיים משתנים מחוץ לי, וצורה שנייה, כשהשינויים הם בתוכי.

אם אני סבור, שהחיים זורמים ומשתנים מחוץ לי, אז זה נקרא חיים בעולם הזה. חיים שמשתנים בתוכי נקראים חיים רוחניים, חיי העולם הבא. אולם תמיד, חיים זה שינויים, הכל תלוי רק בזה, היכן אני רואה אותם.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 10.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הרגשת עצמי כנברא
דרגת חופש הבחירה היחידה שלך
תנועה נצחית הנותנת חיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest