דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / תשלם ברצון – ותקבל הכל!

תשלם ברצון – ותקבל הכל!

laitman_2010_6179_us-70.jpg

שאלה: בכל פעם שאנחנו קוראים בזוהר, לוחצת עליי מעין כבדות, ומאד קשה לי להישאר ער. האם זה אומר שהזוהר מתקן אותי?

תשובה: אתה חושב שמתקנים אותך כשאתה ישן? נהדר! נשאר לנו רק לישון.

אם בזמן קריאת ספר הזוהר, אתה מרגיש שאתה נרדם, זה רק בגלל שאתה לא משתוקק לתיקון, לא כואב לך. נניח שעכשיו היית סובל מכאב ראש איום או מכאבי בטן, והיית בטוח שהזוהר מיד ירפא אותך, האם  היית נרדם? לא. מכיוון שהכאב היה מורגש בגוף. ואילו עכשיו הכאב אינו מורגש ישירות באיברי הגוף.

זה לא היה כך אם החיבור עם החברים היה מדאיג אותי, אם הייתי רוצה זאת, ואם באמת היה כואב לי בגלל שאין לי חיבור עם הקבוצה, חיבור שבו אגלה רוחניות, את הבורא. אח! אתמול באמת רציתי לגלות! אז מה קרה לי עכשיו? אתמול היה לי רצון, ואילו עכשיו אין.

תאר לעצמך מצב כזה: עכשיו נתנו לך אפשרות להיכנס למקום, בו אתה יכול לקבל את הכל. אך אתה מגיע ועליך לשלם בדרישה, ברצון. מאחורי הדלפק עומדים המוכרים: "שלום, מה אדוני הנכבד רוצה?" עליך להראות להם רצון, להדגים, מה בדיוק רצונך. על ידי כך אתה כאילו מגיש להם כלי, שאותו הם ממלאים במה שאתה רוצה.

ואתה? אתה מגיע למקום, מרשים לך להיכנס לשם, לגשת למוכר, הוא מסתכל עליך שואל "מה רצונך?" ואתה אומר בקול רדום: "אני רוצה לישון"… לא ברור מה אתה עושה כאן, למה באת, כיצד ניגשת ל"דלפק"… ברור שנתנו לך את האפשרות הזאת על חשבון זכויות העבר. אך מה עכשיו? לכן, כשאדם מרגיש שהוא עומד להירדם, זה מצביע על חוסר הכנה, חוסר התעוררות, על עבודה לא מספקת של הסביבה עליו. הוא זקוק לעזרה.

אני מבין אותך. חסרה לנו התעוררות כללית, כדי שבזמן קריאת הזוהר כולם יהיו במאמץ, בדאגה, במתח. וכך היה בהתחלה, כשרק התחלנו ללמוד זוהר. ואחר כך ההרגל בלע את הטעם. צריך להשתדל להחזירו.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 10.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מפתח אל העולם הנסתר
בפותחנו את הזוהר
תעזרו לי ומחר אעזור לכם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest