דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור בינינו שומר על חיילינו

החיבור בינינו שומר על חיילינו

שאלה: אתה אמרת, שאם היהודים בישראל היו מתקרבים זה לזה אפילו במילימטר אחד, זה היה גורם לשינויים גורליים בכל העולם. מדוע המקום הזה כל כך חשוב, ומדוע דווקא מישראל חייב לבוא התיקון?

תשובה: לפי השורשים הרוחניים והענפים הגשמיים התואמים להם, היהודים חייבים להיות ולהתחבר דווקא בארץ ישראל. החיבור הזה לא יצליח לנו באף מקום אחר בעולם. אנחנו אפילו לא נוכל לחשוב על החיבור, ועוד יותר מכך, לממש אותו. לא לחינם נאמר לאברהם: "לך לךָ מארצך".

שאלה: מה היהודים שמתגוררים בחו"ל, יכולים לעשות במקרה זה?

תשובה: היהודים בחו"ל צריכים לתמוך בחיבור בישראל. גם הם יתחברו, אבל רק בתנאי שאנחנו נתחבר בארץ ישראל, והם יתמכו בנו. דווקא כאן, בארץ ישראל, חייב להיווצר החיבור.

שאלה: האם זה מספיק פשוט ליצור את החיבור הזה או צריך להבין את שורשו, מהיכן הוא מגיע?

תשובה: ההבנה הזאת תגיע בהדרגה, כמו שנאמר: "אחרי המעשים נמשכים הלבבות". קודם כל, צריך להשתדל להתחבר, אפילו בלי להבין כיצד בדיוק זה קורה, אלא פשוט לממש את עצותיהם של המקובלים ולקחת דוגמה מאחרים. הרי למעשה, לא מלמדים אותנו שום דבר רע או מסוכן, אלא רק חיבור והבנה הדדית שמשיגים על ידי סדנאות ופעולות משותפות.

זה עיסוק נעים, והוא נחוץ, הרי בלעדיו אנחנו נגיע לאסון. וזה בהחלט נכון, שכאשר היהודים בישראל מתקרבים במילימטר אחד, בעמים האחרים מתרחשים שינויים עצומים בהתאם לכמותם מספרית.

כל מה שקורה בישראל מוכפל באומות העולם פי מיליון, הרי היהודים הם עם קטן מאוד. לכן שינוי קטן בתוך ישראל גורם לשינויים ענקיים בכל העולם. אנחנו כאילו פותחים ברז רק במילימטר אחד, אבל כל העמים מקבלים מזה מילוי ענק.

שאלה: מדוע הרגשת החיבור באה לעם ישראל רק בזמנים קשים, בזמן מלחמה? כאשר מגיע לחץ כזה, הוא מורגש כמו צירי לידה, ובזמן רגיל הכול נרגע.

תשובה: מצב מלחמה, זה הזמן שבו צריך להתחיל להסביר. הרי, האנשים מבוהלים, סובלים, מתאבלים על החיילים שנהרגו, ולכן הם יותר רגישים. בזמן הזה ניתן להסביר לאדם שישנה אפשרות לחיות ללא סבל – קיימת שיטה שמעלה אותנו מהעולם הנמוך הרע הזה לפסגה גבוהה ויפה.

אם אנשים רק יקשיבו, זה יביא תוצאה ענקית. על ידי החיבור בינינו אנחנו מגֵנים על חיילינו. אבל בינתיים, לרוב האנשים אלה רק מילים יפות.

שאלה: כיצד ללמוד להתחבר?

תשובה: לומדים להתחבר על ידי סדנאות, "שולחנות עגולים", חוגי בית. אבל זה לא תהליך למידה, זה תהליך תיקון. אנחנו לומדים על ידי פעולות מעשיות.

למטרה זו התפתחו כלי התקשורת – כדי שתהיה אפשרות להגיע לכל אדם. אפשר לעשות "שולחנות עגולים" בטלוויזיה שירגשו את האדם יותר מסרט דרמה, והוא ישתתף בדיון בצורה רגשית. הכול תלוי במתח שבמצב, והמתח לא ייעלם. אבל יש לנו סיכוי להתחבר, ואז ההצלחה היא מובטחת. תצטרפו אלינו, ויחד ננצח!

מתוך התוכנית "אנטישמיות", מס' 21, 21.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
האם השלום אפשרי ללא גבולות ונשק
הפסקת אש בתוך העם ולא מחוצה לו
השיטה של החיבור הכולל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest