דף הבית / אהבה / זוגיות / מה משמעות הנשיקה?

מה משמעות הנשיקה?

מחקר: איזה דבר מוזר זה נשיקות. למה בני האדם נצמדים זה לזה עם השפתיים, ובאופן כזה מביעים את אהבתם? פרט לנו, רק השימפנזים עוסקים בזה.

החוקרים לא מצאו הוכחות משכנעות וחותכות לכך, שהפונקציה העיקרית של הנשיקות היא לעורר גירוי מיני.

המדענים סברו, שהפונקציה העיקרית של הנשיקות היא מאוד פרגמאטית ומועילה: להעריך את בן הזוג. ככל הנראה, בני אדם ששואפים למערכת יחסים ארוכת טווח, מקנים חשיבות רבה לנשיקות.

משתתפי המחקר למדו כל מיני פונקציות של נשיקות רומנטיות, בכך שחקרו את היחס לחשיבות כאלה נשיקות בכל מיני מצבים של יצירת הזוגות. אושרה ההשערה על כך, שהנשיקות משמשות למשימה מועילה – להעריך את בן הזוג.

נשים, משתתפות, המקנות חשיבות רבה להערכת בן הזוג, וכמו כן המעריכות מאוד את ההתכוונות החברתית-מינית, העריכו במידה גבוהה יותר את החשיבות של הנשיקות ביחסים הרומנטיים, בכך שדיווחו כי הנשיקה הראשונה במידת הסתברות גבוהה יכולה להשפיע על המשיכה שלהן לבן הזוג הפוטנציאלי.

הגברים העריכו פחות את חשיבות הנשיקות, וכמו כן אנשים שלא מערכים את ההתכוונות החברתית-מינית. על חשיבות הנשיקות בשלב המתקדם של היחסים ההדדיים דיווחו משתתפים שלא מקנים חשיבות רבה להתכוונות חברתית-מינית.

נשים מחשיבות את הנשיקות ליותר חשובות ביחסים ארוכי טווח. חוץ מזה, נשיקות מתקשרות לרוב עם הרגשת סיפוק מהיחסים ההדדיים. מחברי המחקר לא מצאו הוכחות משמעותיות להשערה, שהפונקציה העיקרית של הנשיקות היא לעורר את בן הזוג.

תגובתי: בהתאם לחכמת הקבלה, קיימות שלוש דרגות התקרבות בין אובייקטים רוחניים: חיבוק, נשיקה, זיווג, שזה תואם לשלוש בחינות גדילה של האובייקט הרוחני: "עיבור" – קטנות, "יניקה", "מוחין" – גדלות. לכן לפי החוק של שורש, שזו הסיבה, והענף, שזו התוצאה, אנחנו חייבים להשתמש בכזה קשר בינינו, כמו נשיקה.

ידיעות קודמות בנושא:
חיבוקים עם אנשים אהובים מחזקים את הבריאות
הכימיה של האהבה
אנרגיה של אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest