דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הוצאת כרטיס מזל אחד מאלף

הוצאת כרטיס מזל אחד מאלף

אם הדרך הרוחנית הייתה מורגשת כנעימה ומשתלמת עבור הטבע שלנו, האגו שלנו, מי היה מסרב לה? כל העולם היה רץ אלינו ומתיישב בספסל הלימודים. כל אחד היה מגיע, אם היה מרגיש בכך מתיקות ותענוג.

אף אחד לא היה מסרב לקבל הזדמנות כל כך מבטיחה לגלות את העתיד ולקבל את כל הידע. האגו שלנו היה דוחף אותנו קדימה, היה מושך אותנו ולא היה נותן לנו אף רגע מנוחה. הקנאה, התאווה, והכבוד היו בוערים באדם ומבטיחים לו את כל המילויים האפשריים של העולם הזה והעולם הבא. כל זה היה מביא לו השראה והיה מושך אותנו עוד יותר חזק.

בוודאי שהדבר אינו כך, קשה לנו להבין ובלתי אפשרי להסכים עם כך שכל המציאות הפוכה למה שנראה לנו: היא מלאה תענוג וגילוי הכוח העליון. כל זה מתגלה במידה שהאדם רוכש את תכונת ההשפעה.

לא ניתן בדרך אחרת להגיע למילוי הרוחני, לדרגת הבורא. ולכן ההנהגה האמיתית נסתרת מאחורי הצורה ההפוכה, ואנחנו לא מסוגלים להעריך אותה, להבין, לטעום מה זה אומר תכונת ההשפעה. אין לנו כלים כדי להנות מהשפעה.

בבקשה, תשפיע למי שאתה רוצה! אבל אתה לא תרגיש מכך שום תענוג, הרי הרצונות שלך הם הפוכים מזה. ורק מי שמעיר לו הניצוץ בחושך של האגו, הניצוץ שמכריח אותו לשאוף להשפעה, מי שדואג לניצוץ הזה ומשתדל להגדיל אותו על ידי הלימוד והסביבה – הוא שמתקדם. והאמת היא, שהנבחרים הם אחדים מתוך אלפים…

מתוך שיעור על "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 02.12.2012

ידיעות קודמות בנושא:
קסם האור של אהבה לא אנוכית
צדיק מרצונו
מתנה ענקית תמורת ייסורי אהבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest