דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הגיע הזמן לדאוג לעולם

הגיע הזמן לדאוג לעולם

laitman_2010-02-02_2054-70.jpg

כשהאדם מתחיל להתאמן בעבודה בקבוצה, משתדל לצאת מתוך עצמו ולהתאחד עם הרצונות הזרים באהבה והשפעה, מעל לאגואיזם שלו, אז הוא מגלה מרחק בינו לבין האחרים – את כל מידת השׂנאה וההתנגדות האגואיסטית. בהדרגה מתגלה לפניו בצורה יותר ויותר ברורה האין סופיות של המרחק הזה, עד כמה הוא רחוק מהזולת.

אך כשהאדם עובד על עצמו ומשיג איזושהי קירבה, הוא מגלה את הסתרת המרחקים, של האור העליון, של הכוח העליון, ומסתבר לו שהמרחק בינו לבין הזולת מתחלק ל – 125 שלבים או צעדים. באופן כללי, הדרך הזאת מתחלקת לחמישה עולמות, כשכל עולם מורכב מחמישה פרצופים וכל פרצוף מורכב מחמש ספירות, שניתן גם לספור אותן כעשׂר.

בכל צעד האדם מתאים את עצמו יותר ויותר לצורה שנקראת "פרצוף" רוחני, שכולל בתוכו עשר ספירות. ואנחנו מתקדמים בכך ש"מתלבשים" בהן עד שכל המבנה של עץ החיים מתלבש באדם. לכן גם נאמר, שהאדם הוא עץ החיים.

בימינו, כתוצאה מההתפתחות האנושית, האגואיזם שלנו הגיע לשׂובע. הוא לא יתפתח יותר. לכן אנחנו מרגישים דיכאון, ריקנות, פונים לסמים ולטרור, ולא מרגישים סיפוק מהחיים שלנו. למעשה, השׂובע האגואיסטי שלנו, זהו הדחף ליציאה למציאות יותר עליונה, לכך שנעשיר את עצמנו באהבה. כי הרי אין ברירה אחרת. אנחנו מניחים, שהעולם האינטגראלי מגביל אותנו, בכך שהוא סוגר עלינו חזק, אך לא בזה העניין. פשוט הגיע הזמן, שהאנושות תעלה לרמה אחרת של קיום, למימד יותר עליון. זאת הסיבה שהעולם משתנה במהירות לנגד עינינו.

נקווה, שנצליח ללמד את האנשים, כיצד להשׂיג אהבה ואיחוד, כדי שהם ייצאו למימד חדש בדרך קצרה וקלה, ללא זעזועים דרמטיים. לצורך זה אנחנו מובילים את כל הפעילות בכל רחבי העולם, בכך שמספרים לכולם על הניסיון שלנו. ראיית העולם שלנו מחייבת אותנו כמה שיותר מהר להסביר לבני האדם, שהעולם נכנס למצב חדש, שהטבע הוא כולו גלובאלי, שאנחנו נמצאים כאילו ב"בועה" של הטבע, איפה שפועל כוח אחד, ואם אנחנו לא נביא את עצמנו להתאמה והשתוות עימו, אז מחכות לנו צרות גדולות.

כיצד ניתן להגיע להרמוניה עם הכוח היחיד הזה? לשֵם כך אנחנו צריכים להיות מחוברים בינינו, בדיוק כמו שמחוברים באופן אינסטינקטיבי דרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע. כל האקולוגיה מהווה בפני עצמה קשר אינטגראלי, ורק האדם בתוך האגואיזם שלו הורס את ההרמוניה הזאת. אם אנחנו לא נחזיר לטבע הדדיות, לא תהיה לנו אפשרות להמשך החיים.

לכן אנחנו עושים הפצה, בכך שמסבירים לאנושות, שחייבים להתאחד, להתעלות מעל לאגואיזם ולהביא את עצמנו לתאום יותר ויותר גדול עם הטבע. אחרת אנחנו כמו גידול סרטני בגופו של הטבע, שבולע את הסביבה שלו, ואחר כך מת בעצמו.

כמובן, שהתקדמות ועבודה פנימית-אישית בקנה מידה עולמי, נעשית על חשבון ירידה באיכות. אך לקחנו על עצמנו כזאת משימה בגלל שהגיע הזמן לדאוג לעולם. ולצורך זה מיועדת חכמת הקבלה.

מתוך הרצאה ברומא, 20.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מגלים קשר בין הדברים
אחראים לעורר את האנושות
כל העולמות ביני לבינך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest