דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הגחלת העמומה של הערבות

הגחלת העמומה של הערבות

בעל הסולם, עיתון "האומה": "ובאמת גחלת הלאומיות עוד שמורה בנו בכל שיעורה, אלא שנתעממה ואינה פעילה בתוכנו".

הערבות הושגה לראשונה על ידי קבוצת אברהם, שיצאה מבבל. את אותה הערבות השיגו בני ישראל ביציאת מצרים, כשהתנאי הזה הוצב מעל לכל העביות שנקראת "מצרים". ואז הם היו צריכים לקבל את התורה, את ההוראה כיצד לתקן את העביות הזאת ולהגיע לערבות השלמה, להיות ממש "כאיש אחד בלב אחד".

ליד הר סיני הם הסכימו לזה, הביעו את הנכונות לכך, ואז הם קיבלו את כוח האור המחזיר למוטב. ואחר כך הם נכנסו לארץ ישראל, כלומר קיבלו את הערבות בפועל והחלו לממש אותה בתוך הרצון שלהם, המכוון ישר אל הבורא (ישר א-ל). זה לא עניין גיאוגרפי, אלא עניין פנימי, ששייך לחיבור הפנימי בין בני האדם.

כשהם השיגו את החיבור הזה במלואו, הם, מה שנקרא, "בנו את בית המקדש הראשון", בדרגת מוחין דחיה. לכלי הזך הזה, המלא בהשפעה ואהבה הדדית, נשאר רק לצרף את כל העולם. רק זה מה שהיה חסר, ולכן הכלי הזה נשבר: תחילה הוא נפל לדרגת "בית המקדש השני", כלומר, ירד מגובה החכמה לגובה הבינה, ולאחר מכן הוא נשבר לגמרי.

והיום אנחנו צריכים שוב לעלות. אנחנו אותם הניצוצות או אותם שנכללו מהניצוצות במהלך הגלות. הגלות היא התערבבות הרצונות האלטרואיסטיים השבורים עם הרצונות האגואיסטיים. כל אחד שעדיין קיימת בו הגחלת הזאת, כל מי שמשתוקק למטרה הזאת, הוא נקרא "ישראל", הוא מכוון ישר אל הבורא. כל הנשמות שבהן בערו הניצוצות הללו מימי אברהם ועד לחורבן הבית השני, וגם כל אלה שהצטרפו אליהם מאוחר יותר – עומדים כעת בפני העלייה הרוחנית.

וגם כל האנשים מכל העולם שחשים כעת לראשונה את אותה הקריאה הפנימית – יתקבלו בברכה. אולם אלה שכבר עברו את הדרך הזאת בעבר, חייבים לעלות, מפני שיש להם כבר את הבסיס, את ה"גחלת" שעליה כותב בעל הסולם. אבל היא נתעממה, וצריך להפיח אותה כמעט מאפס.

מתוך שיעור על מאמר שבעל הסולם פרסם בעיתון "האומה", 28.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
במכרה הזהב
האלטרואיזם מתחיל אחרי ההכרחיות
החוליה המקשרת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest