דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האסטרטגיה של "שביל הזהב"

האסטרטגיה של "שביל הזהב"

דעתו של אוטו אסטרלה: "שביל הזהב" זה החוק האוניברסלי של הטבע.

אך החוק הזה אינו ישים:

– במידה של שלמות (הערכה של יופי, אינטליגנציה, יושר, בריאות), פועל העיקרון "כמה שיותר, טוב יותר".

– בפרמטרים גיאומטריים (אמצע, מרכז). החוק חל רק על הפרמטרים של עוצמה (נמוך –בינוני- גבוה). מידת השלמות מגיעה למקסימום דווקא בדרגת העוצמה הבינונית.

דבר מוחלט הוא מזיק: אנחנו רואים כיצד תחומי הידע שלנו מתפצלים יותר ויותר ומתרחקים זה מזה – התגלות של "מגדל בבל" המדעי. המערכות הדתיות מאבדות את אמינותן תחת לחץ המדע. אולם גם המדע המפוצל אינו מסוגל להציע נורמות חיים מוסריות וערכיות חדשות. המצוות המוסריות הישנות מוחלפות על יד ריקנות וחוסר מוסר – מכאן נובע אובדן אוריינטציה, עלייה בפשיעה וניהיליזם.

העולם האמיתי הוא שלם, יש קשר סיבתי בין כל החלקים שלו, לכן גם הידע על העולם הזה צריך להיות שלם. האדם הוא חלק בלתי נפרד מהטבע, ולכן יכול להתפתח רק לפי אותם החוקים ולא לפי החוקים שהומצאו על ידי כהני דת או פוליטיקאים. חוקי ההתפתחות של החברה הם המשך של חוקי האבולוציה, שטרם זוהו ונוסחו על ידינו.

הידע הנוכחי שלנו נראה כעץ ענק עם אינספור עלים לבירור העובדות. אולם אם נעבור מן העלים אל הגזע של עץ הדעת, נגלה שמספר עקרונות היסוד של המדעים הוא מוגבל וניתן לניתוח.

התייחסותי: "שביל הזהב" בקבלה, כך קוראים ל"קו האמצעי" שעליו נבנית כל ההשגה הרוחנית, מבנה הנשמה, העלייה. שני הקווים הם מוחלטים ומסודרים על ידי הבורא: "קו שמאל" הוא האגו (היצר הרע) שהוא תכונת הקבלה, ו"קו ימין" הוא תכונת ההשפעה והאהבה (תכונות האור), ואת ה"קו האמצעי" בונה מי שמשיג את העולם העליון בתוך עצמו בלבד.

ידיעות קודמות בנושא:
החוק של האיזון הכללי
מה זה קו אמצעי?
הרוחניות היא הקו האמצעי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest