דף הבית / אקטואליה / האם המערב באמת מעוניין בהתפתחות?

האם המערב באמת מעוניין בהתפתחות?

מתוך מאמר דיעה שפורסם בעיתון "The Guardian": "פוליטיקאים מערביים אוהבים להדגיש את מחויבותם להתפתחות, את התפקיד העצום שמגלמות ארצותיהם בהתפתחותם ושיפורם של החיים בעולם, ובהענקת יציבות וביטחון למדינות המתפתחות. אבל האירועים שבאו לאחר תום מלחמת העולם השנייה מפריכים את דבריהם.

לאחר שבאפריקה ואסיה הסתיים המשטר הקולוניאלי של אירופה, וצפון אמריקה הפסיקה את התערבותה באמריקה הלטינית, רמת החיים שם החלה לצמוח ורמת העוני ירדה. הועברו רפורמות בעניין הקרקעות, והתפתחו הבנייה, הרפואה, החינוך וההשכלה. אבל ארה"ב, בריטניה וצרפת לא היו מעוניינות שההתפתחות הזו תמשיך, ולכן הם החליפו ממשלות, הכניסו את המדינות המתפתחות לעימותים, שאותם מחקו כלי התקשורת בהמשך מהתודעה הציבורית. כתוצאה מכך, כ 4.2 מיליארד בני אדם חיים בעוני עד עצם היום הזה, וחוסל הניסיון של הדרום להתפתח ולרכוש עצמאות. רצוי לנו להפסיק להעמיד פנים שארה"ב, צרפת ובריטניה עוסקות במעשים של צדקה וגמילות חסדים ומעוניינות בהפסקת העוני."

לדעתי העולם מתפתח לקראת אי שוויון הולך וגדֵל, מפני שזו התפתחות של האגו בבני האדם. אנחנו חייבים כל הזמן להזכיר לעצמנו שהתכנית של הטבע, של הבורא, היא שנכיר בשחיתות של הטבע האגואיסטי שלנו, של הדחייה והשנאה, ונפתח רצון לשנות אותו לטבע הפוך, לטבע של הבורא, שהוא השפעה ואהבה. במידת ההתקרבות לשינוי הטבע, אירועים טרגיים וחוסר צדק יהיו יותר ויותר ברורים וגלויים. עד שתצטבר באנשים תודעה של חוסר יכולת להמשיך בצורה כזאת, ובהרגשה הזו הם יגלו את האפשרות למשוך את הכוח העליון, האור המקיף, לצורך התיקון שלהם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest