דף הבית / משבר עולמי / האם האנושות חוזרת לימי הביניים?

האם האנושות חוזרת לימי הביניים?

ידיעה: החל מה- 19 לספטמבר, העיר האנגלית בריסטול מציגה את המטבע משלה, הפאונד הבריסטולי. השיקול הוא פשוט – תושבי העיר שיקבלו לפחות חלק ממשכורתם במטבע המקומי, יצטרכו להוציא את הכסף במקום שהוא מתקבל, כלומר, לקנות מוצרים מתוצרת מקומית ושירותים של עסקים מקומיים. כתוצאה מכך, יותר כסף ילך לטובת העסקים המקומיים ואוצר העיר, ולא לטובת התאגידים הגלובליים והממשלה הלאומית.

אולם, מבחינת ההתפתחות של הציוויליזציה, תופעות דומות של עצמאות מוניטרית הן בהחלט צעד אחורה. בימי הביניים, כפי שאנו יודעים, כל עיר הייתה מדינה קטנה בתוך המדינה, והדפיסה כסף משלה. האנושות לא הכירה את המשברים הכלכליים הגלובליים שדומים למשבר הנוכחי.

הניסיון להבטיח את העולם הקטן שלך מזעזועים חיצוניים … הופעתו של המטבע המקומי היא תכונה אופיינית של הזמנים הלא יציבים. כיום ישנן בעולם יותר מ 4,000 יוזמות כגון בריסטול. ביוון ובספרד, כבר מתפשט בצורה רחבה סחר החליפין. רק חידוש של הצמיחה הכלכלית יכול למנוע חזרה לימי הביניים.

התייחסותי: במקום להבין את חוקי הטבע וללכת איתם, הרי רק במקרה הזה נרוויח, האנושות מתעקשת להימנע מלהתקרב, האגו שלנו לא מאפשר לנו לראות את העתיד בחיבור של כולם יחד במשפחה אחת. כל זה קורה בגלל סיבה אחת: האנשים לא מבינים שלטבע יש חוקי התפתחות אובייקטיביים משלו, שהם מובילים את כל הבריאה לחיבור שלם, והתנועה הזאת אינה כפופה לרצונות האגואיסטיים של האדם, אלא הפוכה להם לחלוטין.

איך להתגבר על האגו האנושי, איך להתחיל להתחבר, להגיע להשתוות הצורה עם הטבע ובכך להשיג נצחיות ושלמות – על כך מלמדת חכמת הקבלה.

ידיעות קודמות בנושא:
סחר החליפין גורם לקירוב!
להיפרד?
כל ההתפתחות של האנושות היא התפתחות הקשרים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest