דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם בתוך הכבד ישנה נשמה?!

האם בתוך הכבד ישנה נשמה?!

laitman_2010_8284_us-70.jpg

שאלה: בספר "בית שער הכוונות" כתב בעל הסולם שהנשמה נמצאת במוח, הרוח בתוך הלב והנפש בתוך כבד! כיצד ניתן להבין זאת?

תשובתי: המקובלים משתמשים במילים של העולם הזה, כיוון שכל מה שנמצא בו השתלשל מהעולם הרוחני. לכן באותן המילים אפשר לספר על הכוחות העליונים, לתת להם את אותם השמות. מה לעשות אם לעולם העליון אין שפה משלו, יש רק כוחות. אפשר לקרוא להם איך שרוצים, אפילו במספר. אך הסימנים האלה צריכים להתאים למשהו, להצביע על משהו.

לכן המקובלים מצאו פיתרון פשוט ונהדר, הם לקחו את כל השמות מהעולם שלנו ונתנו אותם למה שיש למעלה. הם נכנסו לעולם הרוחני והרגישו את הכוחות שבו, הרגישו תופעות ופעולות, הם חיים בו! הם רואים את העולם הרוחני דרך העולם הזה, כאילו הוא שקוף. מאחורי כל חפץ בעולם הזה הם רואים כוחות שפועלים מאחוריו, מאחורי כל התמונה. כאילו אתה מסתכל דרך כוס שקופה ורואה מאחוריה, בסוף של אותו הציר של קרן הראייה, את הכוח הרוחני. מאחורי כל אדם וכל פעולה בעולם הזה אתה רואה את הכוח שמפעיל אותם, לכן קל לך לקשר ביניהם, בשבילך הם היינו הך! הם נבדלים רק ביחס לאדם שמגלה אותם, או שהוא מגלה אותם בתוך חמשת החושים הגופניים או בחמשת החושים הרוחניים.

אך אלו אותן התופעות, כי העולם שלנו הוא עולם דמיוני, הוא פשוט נתפס כך בחושים שלנו. אם אתה מקבל חושים נוספים, אז אתה רואה את המתרחש כמו על שני מסכים מקבילים. אז בשבילך הכול פשוט, אז לא תתבלבל. ברור לך מה זה "מוח", "לב", "כבד" ו"עיבור- יניקה-מוחין". כל המילים הלקוחות מהעולם הזה תהיינה ברורות לך בעולם הרוחני, מה זאת אומרת "עליות", "ירידות", "חיבוק", "זיווג", "ימין", "שמאל", הכול ברור כל כך שלא יכול להיות אחרת.

העולם הרוחני מושג דרך העולם הגשמי ומורגש דרכו כשורשים שלו. הוא נעשה ברור ומוחשי יותר, אך את השפה אתה לוקח במלואה מהעולם הזה, כאילו אתה מניח אותו מעליו, על גבי נייר שקוף.

היו לך דמויות גשמיות כלשהן, ועכשיו במקומן נשארו שמותיהן בלבד, אותן אתה מעביר במקביל למסך הבא ברוחניות, ושם השמות נדבקים במקומן. אתה יכול להשתמש בהן ולעולם לא תתבלבל, אינך צריך להסביר זאת לאחרים, כיוון שהם רואים את אותה התמונה, גם הם משיגים את העולם הרוחני דרך העולם הגשמי ומבינים שזאת "עבודה בעיניים". "הנשמה היא במוח" זאת אומרת, שבתוך הכלי הרוחני שנקרא "מוח" מתלבש האור שממלא אותו הנקרא נשמה. לא קיים שום דבר חוץ מאור ורצון.

מתוך השיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 25.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכבד מתפתח והופך ללב ואז למוח
תשתדל להבחין באמת שמאחורי האשליה
ממסך גשמי לרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest