דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / כשהשעון המעורר יצלצל

כשהשעון המעורר יצלצל

Laitman_2010-05_ny_81684bb9e3_b-70.jpg

המקובלים בספריהם מדברים רק על הנשמה, הם אינם נוגעים בעולם שלנו שנמצא מתחת לקו החיים. זוהי אשליה שניתנה לנו בצורה זמנית, כדי שנתחיל להתעורר מהחלום הזה ולבנות חיים אמיתיים.

עכשיו תחשוב עד כמה אתה צריך להעריך את החברים שיכולים לעזור לך להתעורר לחיים החדשים! תבין שכולכם יחד נמצאים באיזה חלום, והדבר היחיד שניתן לכם לעזרה כדי לצאת ממנו זה ניצוץ קטן. כפי שלפעמים אתה יישן ומבין בעצמך שאם תשתדל אז יש לך אפשרות להתעורר. והמקום שניתן להיאחז בו, המקום שניתן לנו מלמעלה הוא "הנקודה שבלב".

אם תקשור יחד את כל הנקודות הרוצות להתעורר, ותדרוש ש"השעון המעורר יצלצל", אז הכוח העליון יעיר אתכם, הוא יוציא אתכם מהחלום הזה. אחרת, כולנו נמשיך לישון. והאפשרות היחידה לגלות את העולם העליון, זה רק מתוך החלום הזה. ופחות ממנו, פחות מהקיום הבהמי, פחות מחיי האשליה האלה, אין בכלל שום דבר. לאחר המוות נשאר לך רק מה שהשׂגת ברוחניות, בזמן החיים האלה! ומאיפה פתאום יגיע משהו אחר? אז למה זה לא נמצא עכשיו? במה מפריע לך הגוף הבהמי? למה צריך עכשיו לסבול כדי ליהנות אחר כך?

אצלנו נמצא רק מה שמורגש בתוך הרצון ליהנות שלנו. אם אני ארכוש בנוסף להרגשת החיים הגשמיים שלי גם את ההרגשה הרוחנית, אז היא תהיה אצלי. ואין היא תלויה בגשמיות, אלו הם שני סוגי רצונות: האחד "למען עצמי" והשני "על מנת להשפיע". הגוף הבהמי מת ומפסיק להרגיש בחמשת החושים שלו את הרגשת המציאות הזאת, כאילו שהיית מאבד את השמיעה עכשיו. כך נעלמים כל ההרגשות הגשמיות. הרצון האגואיסטי אינו יכול להתקיים לנצח, יש לו כמות מסוימת. אך אם קיבלת רצון להשפיע, אז הוא אל-מוות, נצחי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "גוף ונפש", 25.11.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest