דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מדוע אנשים אוהבים להביט בעננים?

מדוע אנשים אוהבים להביט בעננים?

לאחר צמצום ב' כל פרצוף עליון עם החלק התחתון שלו נכנס לתוך התחתון: חלק התחתון של הבינה שוקע בתוך ז"א, החלק התחתון של ז"א שוקע בתוך המלכות. לכן החלק העליון של כל פרצוף נראה, והחלק התחתון מוסתר בתוך התחתון. זהו המבנה בהתאם לצמצום ב', ובדיוק בקשר כזה אנחנו נמצאים, כל אחד באיזשהו חלק שלו נכלל באחר, כולם בכולם!

איננו יכולים לתאר לעצמנו בצורה ויזואלית תמונה הולוגרפית כזאת, אין אף אדם שלא היה נכלל בכולם, ואין אף אחד שלא היה כולל בתוכו את כולם, חלק מכל אחד. עד לכזו דרגה נמצאת התמונה האינטגרלית הזאת, כמו ענן אחד גדול שאין לו התחלה וסוף או איזה שהם חלקים נפרדים, אלא פשוט כולם נכללים בכולם!

זה מה שעושה איתנו צמצום ב', כשהבינה מתחברת עם המלכות. ולכן, אם אנחנו רוצים בזה או לא, אנחנו משפיעים זה על זה באופן מוחלט. ואם אנחנו תופסים ומבינים את זה ומשתמשים בתוצאות, כדי להשפיע בצורה נכונה על המחשבות והרצונות של כולם, אז אנחנו משׂיגים בצורה מהירה את הערבות ההדדית ואת הכלי הכללי המשותף.

המערכת כבר בנויה לפי העיקרון הזה, והשאלה היא רק האם אנחנו רוצים שהיא תעבוד לפי העיקרון הזה. זה כל ההבדל בין העולם ההוא, איפה שאנחנו נמצאים, ובין העולם הרוחני. העולם שלנו הוא כזה, כפי שאנחנו רוצים לראותו! והעולם הרוחני תואם במלואו לרצונו של הבורא.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 25.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
חוטים שנמשכו מאין סוף
ניתוח האגו העצמי
צמצום א' וצמצום ב'

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest