דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אותיות של המערכת העליונה

אותיות של המערכת העליונה

האר"י, "שער הכוונות": "קטנות א' התחתון, מנה"י דאמא, בחינת תבונה, נקרא אלהים, דין.

קטנות ב' העליון, מחג"ת דאמא, בבינה, אין הדינים מתגלים כמו בתבונה, לכן נקרא אכדט"ם, שהוא חילוף אלהים באבג"ד, מתחלף באותיות שלפניו.

אין אות לפני אות אלף, ולכן לא יכולה להתחלף. אבל ל' מתחלפת בכ' שלפניה. ה' – בד' שלפניה. י' – בט' שלפניה. ם' סתומה – במ' פתוחה שלפניה. ולפי שאי אפשר להשאר פתוחה בסוף מילה, לכן נכתבת סתומה."

תארו לעצמכם שאנחנו נמצאים בבירורים ומתחילים להבדיל בין הכוחות, בין מקור הכוחות, התוצאות מהכוחות הפועלים עלינו, השתתפותנו בפעולות הללו שמגלה לפנינו את המערכת העליונה. ככל שאנחנו מגלים יותר את המערכת, אנחנו יכולים להבין כיצד היא פועלת ומתפקדת. כתוצאה מחקירה מעין זאת מופיעים מאמרים כאלה. לפנינו מאמר מדעי שמסביר את פעולת המערכת העליונה שמנהלת אותנו.

שאלה: מה זאת אומרת החלפת האותיות וצירופיהן? מהם "פנים" ו"אחור"?

תשובתי: "פנים" ו"אחור" הם "אור ישר" ו"אור חוזר", מדרגה ופנימיותה. יש צירופים והחלפות שונות של אותיות. לכל אות במקור יש אופי שלה, כמו מבנה מורכב. אות, היא רצון לקבל שיש עליו צמצום, מסך ועביות. האות עטופה כולה באור, ולכן היא שומרת על צורה מסוימת שמצביעה על יחסה כלפי האור. לכן, האות נקראת "תיבה", אות.

לכל אות, כלומר לכל מצב מסוים, קיים מצב קודם לו והמצב הבא, העליון והתחתון. ישנם מצבים שמתרחשים במקביל, מימין ומשמאל. ישנם מצבים שהם השתקפות מעשר הספירות של העליון על עשר הספירות של התחתון, לכן כל הספירות של "חכמה" קשורות ביניהן, כל ספירות ה"בינה" קשורות ביניהן, וכולי.

אף שהאור בכל זאת עובר בהדרגה דרך ספירות אחרות, דרך כל האותיות, כל התחנות, אבל הוא עובר דרך גל מסוים שנתפס רק על ידי הספירות באותו השם, "אור בינה" נתפס רק על ידי ספירות "בינה", ו"אור חכמה" נתפס רק על ידי ספירות "חכמה".

הקשר בין הספירה לכל יתר הספירות, והקשר בין אותו סוג הספירות הם סוגי קשר שונים לגמרי. כמו משרד הבריאות שקושר בין כל הרופאים בארץ. יחד עם זאת, יש לרופאים המון קשרים אחרים, עם משרדים אחרים, עם המשפחה וכולי.

כך בנויה המערכת. כדי לבטא את הקשרים האלה אנחנו זקוקים לסמלים כדי לתאר אותם. צירופי האותיות מאפשרים לנו לעשות זאת. ובכל זאת, זה תיאור לא מספיק. רק מי שהרגיש והכיר את המצבים הללו על עצמו, כשהוא מסתכל על האותיות, הוא יכול לממש ולבדוק ואז להבין על מה מדובר.

אף שפה, ואפילו כל השפות ביחד, אינן יכולות לבטא את הקשר האינטגרלי. בעזרת שפה מוגבלת ו"חתוכה" בלתי אפשרי לבטא שלמות. לכן המקובלים לא מתארים את כל המערכת הרוחנית כולה. הם רק מסמנים נקודות ציון בדרך עבור אלה שהולכים בעקבותיהם, וגם עבורנו שיהיה לנו "אור מקיף".

מתוך שיעור על פי ספרו של האר"י "שער הכוונות", 09.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
אותיות שחורות, שמספרות על האור
הבהרת האותיות היא תיקון התכונות
אותיות שחורות על רקע האור הלבן

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest