דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מרכז הקבוצה, מסה הומוגנית

מרכז הקבוצה, מסה הומוגנית

שאלה: מה זה אומר, "להימצא במרכז הקבוצה"?

תשובתי: להימצא במרכז הקבוצה, זה אומר, להתייחס לכולם באופן זהה לגמרי. לא צריכים להיות בשבילך מכובדים ולא מכובדים, ותיקים וחדשים, חכמים וטיפשים.

כמו במשפחה, שבה אתה מתייחס לכולם באותה אהבה, ואף על פי שכלפי כל אחד היא מתבטאת באופן אחר, אבל כולם חשובים ונחוצים. דווקא ההרגשה הזאת נותנת תחושה של מרכז, כאשר אין הבדל בין האנשים.

בעבודה היומיומית אני יכול, ודאי, להעדיף מישהו ספציפי מהאנשים שעליהם אני נשען בהתאם להיררכיה של המפעל. אבל כאשר אני חושב על הקבוצה, זוהי כבר תמונה אחרת לגמרי. לפניי מופיעה מסה: כוחות שווים כלפי כולם וכוחות שווים מכולם.

קבוצה, זה שוויון של כולם בכולם, בכל הקטגוריות. אין בה שום הבדל של אחדים מאחרים לפי איזה שהם סטנדרטים. כי במשפחה אני הרי מתייחס כלפי כולם בהתאם לצרכים שלהם, ולא מתעלם מאף אחד בתשומת הלב שלי: לתינוק צריך כך וכך, לסבא כך וכך, לאישה כך וכך וכולי. לכל אחד צרכים משלו ולכל אחד אני מקדיש את תשומת הלב הדרושה.

שאלה: גם בשיעור וגם בסעודה אנחנו צריכים כל הזמן לחפש את מרכז הקבוצה. מה צריך לחפש בתוכי?

תשובתי: צריך להיות זהיר מאוד, כדי שמרכז הקבוצה לא יביא אותך למצב של חוסר אכפתיות ואדישות כלפי כל מה שמתרחש, ואתה תחשוב שזה מרכז הקבוצה.

מרכז הקבוצה, זה יחס שווה, נכון, טוב וחם כלפי כולם ללא שום הבדלים. זה המשפחה שלי. תקרב עוד יותר את הקבוצה אליך, תרגיש שאתה יחד איתה, תרגיש את החום שלה.

מתוך שיעור בנושא "שאלות ותשובות" בשפה הרוסית, 17.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
חיפוש של מרכז הקבוצה
מרכז כל ההשקעות והתקוות
המצבים המשתנים שמביאים לשוויון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest