דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / האור ישכנע את הווכחן העיקש ביותר

האור ישכנע את הווכחן העיקש ביותר

הסדנאות, הדיונים מסביב ל"שולחן העגול" נערכים כדי שהאדם יגלה, שבתוך החיבור בינינו נוצר איזה קליק, מגע, שׂכל ורגש חדשים. זה כבר משמש כמבנה של האדם העתידי, כי האדם בנוי מרגש ושׂכל, שדווקא זה מעלה אותו מעל לבהמה.

לכן בקשר בינינו אנחנו בונים את הדמות של האדם העתידי, שאין לו גוף גשמי, פיזיולוגי, אלא, יש לו רק רגש ושׂכל. וזהו אותו "כדור הפטל" שאנחנו רוצים לבנות בינינו. את הסדנה (השאלות, וכל התהליך) צריך לבנות בכזאת צורה, שבסופו של דבר המשתתפים שלה ירגישו, שהחיבור כולל בתוכו איזה כוח שנמצא מעלינו.

שאלה: ואם כתוצאה מכל המאמצים של המנחה, איזה אדם אומר, שהוא אינו מאמין באפשרות של חיבור ושכל אחד חייב לדאוג רק לעצמו?

תשובתי: הוא צודק לחלוטין! בעולם שלנו לא קיים כזה כוח שיכול היה לחבר אותנו. העולם שלנו הוא אגואיסטי ורע לא רק ב – 99%, אלא בכל 100%. ואנחנו רק מסווים את האגו שלנו ורק בגלל זה לא אוכלים זה את זה. אבל אם האגו שלנו היה מתגלה בצורתו האמיתית, כמו שהוא, ואני הייתי רעב, אז הייתי מתנפל עליך ואוכל אותך כמו שאתה עכשיו. אנחנו היינו מתנהגים בדיוק כמו חיות טרף, שאוכלות זו את זו.

האגו שלנו מסוגל להכל ומוכן לאכול את כולם, כולל הילדים שלנו. למזלנו, הוא לא מתגלה בצורתו האמיתית, כמו שהוא, ואנחנו יכולים על ידי איזה שהן הסכמות בינינו לרסן אותו בכזאת צורה, שיכולים איך שהוא להתקיים בעולם הזה.

לכן הטענות הסותרות של אלה שמתלבטים הן בהחלט לגיטימיות. אבל אנחנו יודעים, שרק האור העליון מסוגל לתקן ולחבר אותנו, ולא אנחנו על ידי הכוחות שלנו. לכן אנחנו רק צריכים להיות המעבר עבור האור.

מתוך שיעור על "תלמוד עשר הספירות", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
סדנה היא הליבה של השיטה האינטגרלית
ה"צימוק" שבדיונים האינטגרלים
התפעלות שלא מגיעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest